Actual· 2 min citire

Un bărbat din Iași a trăit șocul vieții. Ce a pățit în timp ce își stropea culturile

Un bărbat din Iași a trăit șocul vieții. Ce a pățit în timp ce își stropea culturile

Un bărbat din Iași a trăit șocul vieții. Ce a pățit în timp ce își stropea culturile

Realitatea.NET
Scris de Realitatea.NET Publicat: 23 oct. 2015, 13:53

Un bărbat din apropierea Iașului a intrat în șoc anafilactic după ce și-a stropit cu pesticid agriculturile. Bărbatul a fost preluat de un echipaj SMURD și adus la Spitalul „Sfântul Spiridon”, unde se află internat și în prezent.

Pacientul este monitorizat în Secția de Toxicologie a spitalului și potrivit medicilor starea sa este stabilă. Șocul anafilactic apare ca o reacție dintre substanța străină intrată în corp, în cazul acesta pesticidul, și unele globule albe.

Odată cu intrarea substanței în corp se produce un edem laringian cu blocarea căilor respiratorii, iar tensiunea scade. „E ca și cum persoana respectivă este strânsă de gât și sângele nu mai circulă, iar atunci inima se oprește”, a explicat prof. dr. Diana Cimpoeșu, medic șef UPU-SMURD în cadrul Spitalului “Sfântul Spiridon” din Iași, conform Ziarul de Iași.
 
Cazurile de șoc anafilactic sunt cunoscute în medicină ca fiind urgențe de gradul 0 în care intervenția medicală trebuie să fie extrem de rapidă. Șocul anafilactic apare atunci când, de exemplu, un pacient a fost înțepat de o albină. Veninul acesteia pătrunde în corp, apar anticorpii care realizează o primă imunizare, însă când acel pacient este înțepat a două oară, reacția organismului este mult mai puternică. „Dacă cea de-a doua înțepătură este la nivelul feței sau a căilor aeriene, limba pacientului se umflă, el nu mai poate respira și atunci inima încetează să mai bată”, a explicat dr. Gabriel Perianu, medic primar UPU de la Spitalul “Sfântul Spiridon” din Iași.

Distribuie articolul

Urmărește știrile Realitatea.NET și pe Google News