Actual· 1 min citire

Efectul incredibil al consumului de fructe. Ce au descoperit cercetătorii

15 ian. 2018, 16:44
Efectul incredibil al consumului de fructe. Ce au descoperit cercetătorii

Efectul incredibil al consumului de fructe. Ce au descoperit cercetătorii

Realitatea.NETArticol scris de Realitatea.NET
Sursă: REALITATEA.NET

Fructoza, zahărul găsit în fructe, ar putea duce la creşterea apetitului pentru mâncăruri bogate în calorii, potrivit unor noi cercetări.

În timpul unui experiment, ale cărui rezultate au fost publicate în revista PNAS, 24 de voluntari au consumat băuturi îndulcite cu fructoză într-o zi şi cu glucoză în cealaltă zi.

Comparativ cu glucoza, băuturile cu fructoză au provocat o senzaţie mai acută de foame şi dorinţa de a consuma o serie de alimente, precum biscuiţi şi dulciuri.

Rezultatele sugerează că diverse cantităţi de zahăr ne pot afectat în mod diferit, iar experţii nutriţionişti, care avertizează asupra cantităţii de zahăr consumate, afirmă că sunt necesare noi studii. Însă un fruct este benefic şi conţine mai mult decât simplă fructoză. Fructele au în componenţa lor fibre, vitamine, minerale şi reprezintă o alternativă sănătoasă la mâncărurile aditivate cu zahăr şi grăsimi.

Zahărul apare în mâncăruri sub diferite nume – maltoză, glucoză, fructoză, sucroză, lactoză, dextroză, miere, sirop, melasă, etc. Potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), cantitatea recomandată de zahăr pe zi este de aproximativ şase linguriţe.

Mai multe articole despre

Urmărește știrile Realitatea.NET și pe Google News

Mai multe știri din Actual