Consumul zilnic de cofeină ar proteja creierul. Ce arată cel mai recent studiu

cafea
Consumul zilnic de cofeină ar putea contribui la menținerea sănătății creierului și la reducerea riscului de demență, sugerează un studiu realizat în Statele Unite.
Cercetătorii au observat, în plus, o scădere de aproape două puncte procentuale a problemelor de memorie sau gândire autopercepute în rândul consumatorilor frecvenți.
Efecte similare au fost identificate și în cazul ceaiului cu cofeină, însă nu și pentru băuturile decofeinizate, scrie adevarul.ro.
„Consumul de cafea sau de ceai cu cofeină poate fi o piesă din acest puzzle"
Autorii studiului, publicat în revista JAMA, atrag atenția că rezultatele nu demonstrează o relație de cauzalitate. Cofeina ar putea avea un rol, dar efectul observat este modest, iar alte măsuri – precum activitatea fizică, alimentația echilibrată și somnul adecvat – rămân mult mai bine documentate în prevenirea declinului cognitiv, a subliniat coordonatorul cercetării, dr. Daniel Wang, de la Harvard Medical School.
Cele mai pronunțate beneficii au fost observate la persoanele care consumau zilnic două-trei cești de cafea sau una-două cești de ceai cofeinizat.
Participanții care consumau cafea cofeinizată au obținut rezultate mai bune și la unele teste obiective de evaluare cognitivă.
Cei care au băut cafea cofeinizată au avut, de asemenea, rezultate mai bune la unele teste obiective de evaluare a funcţiei cognitive, potrivit acestui studiu, finanţat de National Institutes of Health (NIH) din SUA.
Este însă nevoie de cercetări suplimentare pentru a valida factorii şi mecanismele responsabile pentru aceste descoperiri, au raportat cercetătorii americani.
Autorii studiului au remarcat că ingredientele bioactive din cafea şi din ceai, cum ar fi cofeina şi polifenolii, au părut ca posibili factori ce reduc inflamaţia şi deteriorarea celulelor nervoase, protejând în acelaşi timp creierul împotriva declinului cognitiv.
Ingredientul care scade colesterolul și ajută la slăbit. Cereala pe care trebuie să o introduci în alimentația ta
Citește și:
- 20:37 - Decizie istorică la Bruxelles: Uniunea Europeană deschide primele negocieri de aderare cu Ucraina și Republica Moldova
- 20:16 - Avertisment de la Washington: stocurile de gaze ale Europei, la minimul ultimilor cinci ani, iar SUA „nu mai au gaz suplimentar de oferit”
- 19:55 - Tensiuni în Irlanda de Nord. Oana Țoiu atrage atenția asupra riscurilor de securitate pentru românii de acolo
- 19:27 - Cum arată ultima variantă a Cabinetului Tomac? Trei vicepremieri în viitorul Guvern
Urmărește știrile Realitatea.NET și pe Google News


























