A murit la 16 ani de la prea multă cofeină. Medicii atenționează cu privire la consumul excesiv

Tuesday, 16 May 2017, 18:05, Sursă: REALITATEA.NET

Excesul de cofeină a cauzat moartea unui elev de liceu în vârstă de 16 ani. Acesta s-a prăbușit în timpul orelor, luna trecute, iar rezultatele autopsiei au fost făcute publice astăzi.

Adaugă părerea ta

Davis Allen Cripe, elev la un liceu din Carolina de Sud, a murit în urma unui stop cardiac indus de ingerarea unei cantități mari de cofeină, a anunțat luni Gary Watts, medicul legist care s-a ocupat de caz, într-o conferință de presă.

Substanța i-a provocat o aritmie puternică. Aritmia este un ritm cardiac anormal, care generează un insuficient flux sanguin necesar fiecărui organ vital. Inima nu poate pompa suficient sânge, afectând creierul, inima și alte organe.

Adolescentul a consumat trei băuturi cu un conținut ridicat de cafeină - o caffe latte, o doză mare de băutură răcoritoare cu efect energizant și încă o băutură energizantă, toate de-a lungul unei perioade de două ore, după care s-a prăbușit în sala de clasă a liceului Spring Hill, a relatat legistul, care a mai adăugat că nu s-au găsit droguri, alcool sau alte substanțe în organismul tânărului, potrivit CNN.

„Aceasta nu a fost o supradoză de droguri. L-am pierdut pe Davis din cauza unei substanțe complet legale”, a declarat Watts.

„Scopul nostru astăzi este să atenționăm oamenii, în special pe copiii noștri, că trebuie să fie conștienți că aceste băuturi pot fi periculoase, iar adulții trebuie să fie foarte atenți la modul în care copiii le folosesc, mai ales că mulți dintre voi le consumați zilnic”, a mai adăugat medicul.

Cofeina este un stimulent care poate îmbunătăți vigilența și starea de spirit. De asemenea, poate induce dependență. Prea multă cofeină poate provoca simptome ușoare, cum ar fi tremuratul mâinilor și deranjamente stomacale. Simptomele severe pot include tensiune arterială crescută, convulsii și comă, potrivit National Capital Poison Center.