Legea potrivit căreia cuantumul alocației de hrană în unitățile sanitare publice se va actualiza anual în funcție de rata inflației și nu poate fi mai mic de 22 lei/zi de spitalizare a fost promulgată, joi, de președintele Klaus Iohannis.
Legea are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, în sensul instituirii unor norme noi cu privire la alocația de hrană în unitățile spitalicești, precum și la procedura de stabilire a acesteia.
"Autoritățile publice locale pot participa la finanțarea unor cheltuieli de administrare și funcționare, respectiv cheltuieli de personal, stabilite în condițiile legii, bunuri și servicii, investiții, reparații capitale, consolidare, extindere și modernizare, dotări cu echipamente medicale ale unităților sanitare cu paturi transferate, suplimentare alocație de hrană, în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinație în bugetele locale", prevede legea.
De asemenea, "cuantumul alocației de hrană în unitățile sanitare publice se stabilește prin ordin al ministrului Sănătății, se actualizează anual în funcție de rata inflației și nu poate fi mai mic de 22 lei/zi de spitalizare".
Cheltuielile aferente alocației de hrană în unitățile sanitare publice se asigură prin transferuri de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătății către bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate.
Alocația de hrană poate fi suplimentată prin decizie a consiliului de administrație al unității sanitare în condițiile identificării altor surse de finanțare decât sumele provenite din contractele încheiate cu casele de asigurări de sănătate și de la bugetul de stat.
Persoanele care nu fac dovada calității de asigurat beneficiază de servicii medicale, în cadrul unui pachet minimal de servicii medicale, prevăzut de prezenta lege, și de alocația de hrană astfel cum a fost stabilită. Modalitatea de decontare a serviciilor medicale pentru aceste persoane se aplică și alocației de hrană, mai prevede proiectul.
Legea intră în vigoare la data de 1 iulie.