Căpșunele combat cel mai mare dușman al inimii

Căpșunele combat cel mai mare dușman al inimii
Consumul zilnic de căpșune duce la scăderea semnificativă a nivelului colesterolului rău (LDL) și al trigliceridelor, arată un studiu al unei echipe italo-spaniole de cercetători, apărut în The Journal of Nutritional Biochemistry.
Un grup de voluntari a inclus în regimul alimentar obișnuit 500 g de căpșune, consumate zilnic, timp de o lună. La începutul și la sfârșitul experimentului s-au făcut analize de sânge.
Rezultatele au arătat că nivelul de colesterol rău a scăzut în medie cu 14%, iar cel al trigliceridelor, cu 21%, în timp ce nivelul colesterolului bun (HDL) a rămas neschimbat. Aceste efecte nu s-au mai observat totuși la două săptămâni după încetarea experimentului, valorile revenind la nivelurile inițiale, potrivit doctorulzilei.ro.
Autorii pun beneficiile pe seama antocienilor, pigmenții care colorează căpșunele și cărora li se atribuie o acțiune antioxidantă. Antocienii se regăsesc în cantități semnificative și în afine, coacăze, dude, cireșe, struguri roșii, castane, portocale și prune, care se pot consuma alternativ cu căpșunele.
Citește și:
- 17:10 - SUA și România, front comun împotriva traficului de copii. Ambasadorul Nirenberg: „Un proces împotriva unui traficant nu ar trebui să dureze mai mult decât copilăria însăși”
- 16:41 - Bulgaria interzice prin lege creșterea prețurilor: Cum vor fi controlate tarifele online
- 16:26 - Tunul de peste 1 milion de euro dat de directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuș. Deconturi fictive către o firmă din Turcia
- 16:25 - Preț mic, riscuri mari? Cum îți dai seama dacă o asigurare RCA ieftină ascunde probleme
Urmărește știrile Realitatea.NET și pe Google News


























