Noul Cod al Muncii a intrat, duminică, în vigoare, după ce a fost promulgat marți de președintele Klaus Iohannis.
Concediul medical, cel de maternitate, precum și concediul pentru îngrijirea copilului bolnav vor fi tratate ca zile de muncă.
Pe de altă parte, absențele nemotivate și concediile fără plată sunt scăzute din vechime.
Dacă incapacitatea temporară de muncă sau concediul de maternitate, cel de risc maternal sau pentru îngrijirea copilului bolnav vor interveni în timpul concediului de odihnă, acesta se va întrerupe și salariatul își va lua zilele neefectuate după ieșirea din concediul medical, de maternitate sau de risc maternal, pentru îngrijirea copilului.
Dacă acest lucru nu va fi posibil, zilele neefectuate din concediul de odihnă vor fi reprogramate.
"Dacă ai 21 de zile, spre exemplu, de concediu de odihnă, înainte erai penalizat dacă lipseai două luni în concediu medical, cu trei zile. Acum, nu vei mai fi penalizat, vei putea să ai parte de întreaga perioadă de concediu de odihnă.
"A doua modificare este că înainte nu puteai să-ți iei concediul nefăcut, dacă aveai 20 de zile și nu ți le-ai luat într-un an, trebuia automat să le iei în anul calendaristic următor, în următoarele 12 luni. Perioada s-a prelungit la 18 luni. Deci ai un an și jumătate în care poți să îți iei zilele de concediu nefăcute", a explicat secretarul de stat în cadrul Ministerului Muncii, Codrin Scutaru.
Sursa: romania.actualitati.ro