Ce se întâmplă dacă iei prea mult paracetamol. Ai mare grijă, poate fi fatal

Friday, 27 April 2018, 17:06 Sursă: REALITATEA.NET

Paracetamolul este cel mai folosit analgezic și multe persoane sunt tentate să exagereze fără a lua în seama faptul că și acesta poate fi fatal, la fel că multe alte medicamente.

Adaugă părerea ta

Specialiștii britanici trag un semnal de alarmă, amintind că nu puține sunt cazurile în care s-a ajuns la deces accidental, de pe urmă ingerării prea multor astfel de tablete, aparent banale, într-o perioada scurtă de timp.

Mulți iau paracetamol sau alte medicamente ce conțin aceeași substanță activă și din dorința de a ameliora anumite dureri, cum ar fi cele de spate, stomac, cap și dinți. În aceste cazuri trebuie să se rețină că sub nicio formă nu trebuie să se depășească 8 tablete de 500 mg pe zi, adică echivalentul a 4 g.

Mai rău este că nici măcar nu e nevoie să se depășească prea mult această cantitate. Foarte puțin peste această doză maximă poate face că ficatul să nu mai funcționeze, efectele fiind permanente, declara un cercetător de la Universitatea Edinburgh, citat de British Journal of Clinical Pharmacology.

Iar dacă efectele nu se resimt pe moment, ele se acumulează in timp, putându-se dovedi fatale la un moment dat.