Ce se întâmplă dacă nu consumi sare deloc! Poate fi letal

Ce se întâmplă dacă nu consumi sare deloc! Poate fi letal
Timp de zeci de ani medicii au avertizat că prea multă sare poate duce, în timp, la boli de inimă și atac cerebral. Un nou studiu arată însă că nici prea puțină sare nu e de dorit, având aceleași urmări.
Studiul realizat de oamenii de știință de la Universitatea canadiană McMaster a arătat că singurii care trebuie să-și facă griji de pe urmă consumului de sare sunt hipertensivii.
Cercetarea realizată pe un eșantion de peste 130.000 de oameni din aproape 50 de țări de pe întreg globul a arătat că, în restul cazurilor, sărea este benefică, lipsă ei putând avea urmări la fel de serioase că prezența ei în exces, informează ziare.com, care citează CBC.
Până acum medicii recomandau între 3,5 – 4 grame de sare pe zi. Studiul de față arată că dacă se scade sub 3 grame de sare pe zi, crește riscul de boli de inimă și atac cerebral.
Autorul studiului, Andrew Mente, a explicat concluzia cercetării, ce unora poate părea paradoxală. Potrivit acestuia, o cantitate prea mică de sare nu are efect doar asupra tensiunii, ci și asupra unor hormoni benefici organismului.
Sarea este esențială organismului, așa cum sunt apa și aerul. Sarea asigură o cantitate optimă de sânge, menținând în echilibru apa din organism. În plus, este crucială pentru bătăile inimii și digestie. Când sărea e în cantitate insuficiență, apăr crampele musculare, oboseală, amețelile și chiar convulsiile, cele mai grave efecte fiind cele care au reieșit în urmă acestui studiu.
Citește și:
- 23:55 - Româncă umilită în Franța după o presupusă relație extraconjugală. A fost tunsă cu forța și agresată de mai mulți membri ai familiei
- 23:43 - Dosarul PFIZER: cea mai mare presiune a statului român. Jaful din pandemie: factură de 680 de milioane de euro
- 23:42 - Val de reacții în mediul online după un videoclip publicat de Poliția Română. Ce a stârnit controversele
- 22:41 - De ce a ajuns biletul la Cupa Mondială să coste cât o mașină rulată?
Mai multe articole despre
Urmărește știrile Realitatea.NET și pe Google News


























