Mai multe indemnizații și subvenții ascordate angajatorilor au crescut, de la 1 martie, anunță Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM).
Baza de calcul pentru indemnizația de șomaj se majorează, de la 1 martie, cu 5,1%, până la valoarea de 394 de lei, în timp ce subvenția acordată angajatorilor de inserție pentru încadrarea tinerilor cu risc de marginalizare socială cu care s-au încheiat contracte de solidaritate crește de la maximum 2.000 lei la cel mult 2.102 lei, potrivit unui comunicat al Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), transmis marți AGERPRES.
"Conform prevederilor Legii nr. 225 din 26 iulie 2021, pentru modificarea și completarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, Indicatorul Social de Referință (ISR) se majorează, în luna martie a fiecărui an, cu rata medie anuală a inflației, indicator definitiv comunicat de Institutul Național de Statistică (INS).
În acest sens, indemnizația de șomaj și celelalte drepturi stabilite prin Legea nr. 76/2002, cu excepția celor prevăzute la art. 72-75 și 80, care se raportează la Indicatorul Social de Referință (ISR) vor crește de la 1 martie 2022, ca urmare a majorării acestui indicator, cu 5,1%", se menționează în comunicat.
Astfel, ca urmare a aplicării noii valori a Indicatorului Social de Referință (ISR), baza de calcul pentru indemnizația de șomaj va fi majorată de la 375 de lei la 394 de lei, iar prima de inserție, acordată absolvenților instituțiilor de învățământ și absolvenților școlilor speciale, în vârstă de minimum 16 ani, care, în termen de 60 de zile de la absolvire, se înregistrează la agențiile pentru ocuparea forței de muncă și se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni va crește de la 1.500 la 1.576 de lei.
De asemenea, subvenția acordată angajatorilor de inserție pentru încadrarea tinerilor cu risc de marginalizare socială cu care s-au încheiat contracte de solidaritate crește de la maximum 2.000 de lei la cel mult 2.102 lei, în timp ce subvenția acordată angajatorilor pentru stimularea încadrării elevilor și studenților pe perioada vacanțelor se mărește de la 250 la 262 lei.
ANOFM precizează că această majorare se aplică de la 1 martie și pentru persoanele ale căror drepturi au fost stabilite anterior acestei date.