Efectul neașteptat al consumului de căpșune

Efectul neașteptat al consumului de căpșune
Consumul zilnic de căpșuni duce la scăderea semnificativă a nivelului colesterolului rău (LDL) și al trigliceridelor, arată un studiu al unei echipe italo-spaniole de cercetători, apărut în The Journal of Nutritional Biochemistry și preluat de passionsante.be.
Un grup de voluntari a inclus în regimul alimentar obișnuit 500 g de căpșuni, consumate zilnic, timp de o lună. La începutul și la sfârșitul experimentului s-au făcut analize de sânge.
Rezultatele au arătat că nivelul de colesterol rău a scăzut în medie cu 14%, iar cel al trigliceridelor, cu 21%, în timp ce nivelul colesterolului bun (HDL) a rămas neschimbat. Aceste efecte nu s-au mai observat totuși la două săptămâni după încetarea experimentului, valorile revenind la nivelurile inițiale.
Autorii pun beneficiile pe seama antocienilor, pigmenții care colorează căpșunile și cărora li se atribuie o acțiune antioxidantă. Antocienii se regăsesc în cantități semnificative și în afine, coacăze, dude, cireșe, struguri roșii, castane, portocale și prune, care se pot consuma alternativ cu căpșunele, încheie passionsante.be.
Citește și:
- 23:36 - Kelemen Hunor: „Nu putem doborî nicio dronă, deși intră peste noi”
- 23:32 - Kelemen Hunor, avertisment dur: „Dacă îl alegi pe Tomac, îl alegi pe Băsescu. Acest guvern este o invenție românească, un monstru când aprinzi lumina”
- 23:07 - Incendiu în apropierea unei pensiuni din Sulina. Pompierii au intervenit cu ambarcațiuni pentru stingerea focului
- 22:44 - Tomac ordonă audit de urgență la companiile de stat pe pierdere: „Vor fi decizii radicale”
Mai multe articole despre
Urmărește știrile Realitatea.NET și pe Google News














