Actual· 2 min citire

Medicamentul pe care îl iau mulți români în această perioadă cauzează grave probleme cardiace

Medicamentul pe care îl iau mulți români în această perioadă cauzează grave probleme cardiace

Medicamentul pe care îl iau mulți români în această perioadă cauzează grave probleme cardiace

Realitatea.NET
Scris de Realitatea.NET Publicat: 15 iun. 2016, 09:59

Reprezentanții agenție de reglementare a medicamentelor din SUA - FDA - au lansat un avertisment cu privire la depășirea dozelor recomandate dintr-un medicament vândut sub numele Imodium, supradoză care poate duce la serioase probleme cardiace. Produsul este indicat în combaterea diareei acute și a gazelor intestinale și se eliberează fără rețeta.

Medicamentul conține o substanță numită loperamid, un opioid care, potrivit US Food and Drug Administration – FDA – la depășirea dozei recomandate, ar putea determina apariția unor probleme serioase cardiace. Cele mai multe persoane care au depășit doză recomandată au făcut-o intenționat, mizând pe acest opioid în scopul eliminării simptomelor de diaree acută, au mai spus autoritățile americane.

Au fost însă și cazuri în care opioidul a fost combinat cu alte medicamente în scopul obținerii unei senzații de euforie. Toți aceștia au experimentat însă bătăi rapide și foarte neregulate ale inimii. Din 1976 de când a fost aprobat și până la finalul anului trecut, au fost raportate 48 de cazuri de probleme cardiace în legătură cu produsul Imodium. Mai mult de jumătate din numărul total al cazurilor au fost înregistrate după 2010, inclusiv 10 decese.

Reprezentanții agenției americane consideră că, în realitate, numărul cazurilor este mai mare, însă acestea nu sunt raportate la FDA. Într-un studiu recent publicat în jurnalul medical „Annals of Emergency Medicine“ sunt descrise două cazuri de pacienți cu o îndelungată istorie de abuzuri de substanțe medicamentoase care au ajuns la Urgență după ce au luat „doze masive“ de Imodium în speranța că vor ține sub control simptomele. „Acesta este încă un avertisment că orice medicament, inclusiv cele care se vând fără rețeta, poate fi periculos dacă nu este utilizat conform indicațiilor medicale“, susțin autorii studiului.

Sursa: bzi.ro

Distribuie articolul

Urmărește știrile Realitatea.NET și pe Google News