Patriarhul Daniel explică: ce semnifică "florile" în lupta cu ispitele vieții
În această zi de Sărbătoare, florile sunt lumini ale rugăciunii, ale smereniei, ale postirii, sunt daruri ale curăției dobândite prin pocăință, prin sfințirea sufletului, prin înfrânare. "Acestea ne arată o biruință a noastră asupra ispitelor, prin schimbarea vieții noastre", spune Patriarhul Daniel.
Florile purtate de Florii sunt lumini ale rugăciunii și daruri ale curăției dobândite prin pocăință, a spus duminică patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, Daniel, în cuvântul de învățătură rostit la slujba Intrării Domnului în Ierusalim de la Catedrala Patriarhală.
"În această zi, florile noastre sunt lumini ale rugăciunii, ale smereniei, ale postirii, ale bunătății inimii milostive și daruri ale curăției dobândite prin pocăință, prin sfințirea sufletului, prin înfrânare, spovedanie și împărtășire mai deasă; pe scurt, florile iubirii sfinte și smerite față de Dumnezeu și de oameni", a afirmat patriarhul, după Sfânta Liturghie oficiată împreună cu episcopul-vicar patriarhal Varlaam Ploieșteanul, secretar al Sfântului Sinod, și cu arhiepiscopul vicar al Arhiepiscopiei Bucureștilor, Timotei Prahoveanul.
Potrivit patriarhului, "în această zi sfântă, purtăm flori, ramuri de finic, ramuri de salcie în mâinile noastre ca semn al credinței, fiindcă florile acestea, ca și lumânările, sunt florile credinței, dar și ale virtuților, ale nevoințelor din timpul Postului Mare și, desigur, acestea ne arată o biruință a noastră asupra ispitelor, (...) prin schimbarea vieții noastre".
În cuvântul său, patriarhul Daniel a explicat semnificațiile sărbătorii Intrării Domnului în Ierusalim.
"În primul rând, Intrarea Domnului în Ierusalim este o biruință a Sa asupra morții prietenului său Lazăr pe care l-a înviat a patra zi din morți, dar și o prevestire a Învierii de Obște sau a Învierii tuturor oamenilor în Ziua de Apoi. De asemenea, Intrarea Domnului în Ierusalim este o pregătire pentru o altă biruință, și anume biruința lui Hristos asupra propriei sale morți. Căci el nu fuge de moarte, ci în mod liber, de bună voie, merge spre moarte. Trece prin moarte și o biruiește din interiorul ei prin Înviere. De aceea, Intrarea Domnului în Ierusalim, după profeția proorocului Zaharia, este 'o intrare a împăratului, drept și biruitor'. (...) Și, în sfârșit, a treia sau a patra semnificație a acestei sărbători este și pregătirea Mântuitorului Iisus Hristos pentru a intra după Înviere biruitor în Ierusalimul Ceresc, în Împărăția Cerurilor, pentru ca să ne pregătească nouă un loc acolo în Iubirea Preasfintei Treimi", a mai spus patriarhul.
Cu prilejul Sărbătorii Floriilor, patriarhul a urat tuturor celor care poartă nume de flori părintești urări de sănătate și mântuire, de pace și bucurie și mult ajutor de la Dumnezeu.
Credincioșii ortodocși sărbătoresc duminică Floriile, zi care amintește de intrarea triumfală a lui Iisus în Ierusalim, unde a fost întâmpinat de mulțimi de oameni cu ramuri de finic. Intrând ca Împărat în Ierusalim, Iisus anticipează biruința Sa apropiată asupra morții, ca și biruința întregii omeniri pe care o purta în Sine.