Foto: kiwimagonline.com
Un studiu efectuat de specialişti de la Spitalul de pediatrie din Boston şi de la Facultatea de Medicină a Universităţii Harvard a reconfirmat opinia pediatrilor care nu recomandă vizionarea programelor de televiziune înaintea vârstei de 2 ani şi susţin că mediul familial are o mai mare influenţă asupra dezvoltării copiilor.
Chiar dacă studiul nu a arătat niciun efect benefic asupra dezvoltării cognitive, el nu a demonstrat nici efecte adverse. Cu toate acestea, pediatrii atrag atenţia asupra altor efecte negative ale televizorului.

"Copii care petrec mult timp în faţa televizorului au risc crescut pentru obezitate, probleme de atenţie şi scăderea calităţii somnului. Părinţii trebuie să fie conştienţi că cei mici nu au niciun beneficiu dacă urmăresc programele tv  de la o vârstă fragedă", spune dr. Michael Rich, unul dintre autorii studiului.

Cercetătorii au analizat cazurile a 872 de copii, care au fost consultaţi la naştere, la 6 luni şi la 3 ani, iar mamele au răspuns unor chestionare privind programul de vizionare a programelor tv de către copii, la vârstele de 1 şi 2 ani. Rezultatele studiului vor fi publicate în revista de specialitate Pediatrics.