Bărbaţii care iau zilnic suplimente de acid folic, de trei ori mai expuşi la cancer de prostată
Bărbaţii care iau zilnic suplimente de acid folic, vitamina B9, au un risc triplu să se îmbolnăvească de cancer de prostată, potrivit unui studiu al cercetătorilor americani de la Universitatea din California de Sud, informează presa americană de specialitate.
Cercetătorii americani au ajuns la această concluzie în urma
reanalizării rezultatelor unui studiu desfăşurat între 1993 şi 2006.
Studiul a avea ca scop determinarea beneficiilor şi riscurilor
aspirinei şi acidului folic asupra polipilor colonici la bărbaţii cu
risc crescut de cancer.
Prima analiză nu a arătat că suplimentele de acid folic ar avea vreun efect asupra cancerului de prostată.
La analiza secundară, cercetătorii au studiat incidenţa cancerului de
prostată pe un eşantion de 643 de bărbaţi cărora le-a fost administrat
un supliment de acid folic sau un placebo. Astfel, s-a determinat că
riscul estimat de cancer de prostată este de 9,7% la bărbaţii care au
luat acid folic şi de doar 3,3% la cei care au luat placebo.
Acidul folic este o vitamină de tip B care se găseşte în mod natural în
multe legume, fructe şi cereale, iar studii precedente au demonstrat că
reduce defectele tubului neural la copii, dacă este luat de mamă în
timpul sarcinii.
Nivelurile de acid folic sunt importante în prevenirea mai multor
tipuri de cancer, precum şi în cazul bolilor cardiovasculare şi
neurologice.
Daca ti-a placut articolul, urmareste REALITATEA.NET pe FACEBOOK!

Lovitură pentru furnizorii de gaz: Statul poate fixa preţurile şi după liberalizare
1 EUR= 4.3533 RON 





FUNERALIILE LUI WHITNEY HOUSTON: Acum se...
Reporterii Realităţii: ACTA, între utopie...
Reporterii Realităţii: Biserici de sezon
Reporterii Realităţii: Profesorul de magie
Reporterii Realităţii: Lacrimi din România...
S-a întâlnit Eisenhower cu extraterestrii?








Feedback

