Postul TV britanic care a difuzat documentarul "Vin românii" este investigat

 

Autorităţile britanice investighează postul de televiziune Channel 4, în legătură cu documentarul "Vin românii", ce a prezentat poveştile mai multor imigranţi sosiţi din ţara noastră. Echivalentul CNA-ului în Marea Britanie a declanşat investigaţia în urma plângerilor primite de la telespectatori.

Ofcom, echivalentul britanic al Consiliului Naţional al Audiovizualului, a decis să investigheze postul de televiziune Channel 4, după ce a primit 120 de plângeri referitoare la modul în care documentarul "Vin românii" a descris comunităţile romă şi românească din Marea Britanie. Purtătorul de cuvânt al Ofcom a spus că natura acelor plângeri şi sesizări a vizat un "material potenţial ofensator" care "nu era justificat de context".

Documentarul "Vin românii" a fost difuzat în trei părţi de Channel 4, începând cu data de 17 februarie. Seria a stârnit protestele comunităţii de români din Marea Britanie. Oamenii au considerat că materialul a fost părtinitor şi s-a concentrat doar pe aspectele negative ale migraţiei.


Documentarul a fost criticat de Ministerul Afacerilor Externe de la Bucureşti şi Ambasada României la Londra. În schimb, mai multe ONG-uri româneşti au felicitat postul britanic pentru seria de reportaje şi au spus că protestele oficialilor români au fost generate de ignoranţă sau de ipocrizie în ceea ce priveşte problema sărăciei.



Adaugă părerea ta

  • Connect
Autorul este singurul responsabil pentru comentariile postate pe acest site si isi asuma in intregime consecintele legale, implicit eventualele prejudicii cauzate, in cazul unor actiuni legale impotriva celor afirmate.
print


Iti place noua modalitate de votare pe Realitatea.net?