Cum se vede presa românească la Ambasada SUA. Reacții incendiare Dan Andronic și B. Chirieac

 
Cum se vede presa românească la Ambasada Statelor Unite ale Americii
Cum se vede presa românească la Ambasada Statelor Unite ale Americii

Un document realizat de Ambasada Statelor Unite la București în 2016 descrie orientarea, calitatea și proprietarii celor mai importante organizații de media din România, online și  TV. Documentul, obținut de Judicial Watch în luna octombrie 2018 printr-o cerere de liber acces la informații, document consultat de G4Media.ro, inventaria, în urmă cu doi ani, nu mai puțin de 52 de organizații media.



În documentul consultat de G4Media.ro se arată că Antena 3, de pildă, este un „critic strident al instituțiilor statului de drept, al procurorilor, al Statelor Unite ale Americii și al Uniunii Europene”.  De notat că Antena 3 pozează de ani de zile în post de televiziune pro-american, se laudă cu distincții primite în Statele Unite și cu afilierea la CNN, în timp ce imaginea postului TV controlat de familia Voiculescu la Departamentul de Stat este de televiziune anti-SUA și anti-Uniunii Europene.

Despre Hotnews.ro, Ambasada SUA scrie că este o „publicație de știri online independentă, susține instituțiile statului de drept, antreprenorii mici și medii”. Despre Știri pe Surse, Ambasada americană notează că este o „platformă online de știri apropiată de Dan Voiculescu și PNL”, iar despre DC News „publicație online, servește interesele lui Dan Voiculescu, controlată de angajații și comentatorii Antena 3”.

DCNews este caracterizată ca o publicație online care servește interesele lui Dan Voiculescu, controlată de angajații și comentatorii Antena 3.

Bogdan Chireac a declarat pentru Realitatea TV că nu este chiar un document, în sens propriu, ci o "caracterizare făcută de angajați români din ambasadă, plină de inexactități. Nu doar despre DC News, ci și alte numeroase publicații sunt privite partizan".

Despre Evenimentul Zilei se spune în raport că e un cotidian național controlat de consultantul politic Dan Andronic. Doi dintre acționarii săi ar fi Elena Udrea și Sebastian Ghiță. Provoacă agenda politică, se mai spune despre EVZ, susținător al lui Traian Băsescu și Victor Ponta.

"Văzând documentul m-a pufnit râsul, nu cred că e făcută de oameni care lucrează la ambasadă. E o analiză făcută de români despre România. Sunt confuzii uriașe, acel tip de limbaj nu e folosit în acte oficiale. Este făcut cu răutatea tipic românească: cei care gândesc ca noi sunt buni, ceilalți sunt răi", a declarat pentru Realitatea TV Dan Andronic, acționar EVZ.

Subiecte pe aceeași temă



Adaugă părerea ta

  • Connect
Autorul este singurul responsabil pentru comentariile postate pe acest site si isi asuma in intregime consecintele legale, implicit eventualele prejudicii cauzate, in cazul unor actiuni legale impotriva celor afirmate.
print


Iti place noua modalitate de votare pe Realitatea.net?