Cum moare presa liberă. Un monstru mediatic în sprijinul lui Viktor Orban

 
Viktor Orban
Viktor Orban

Presa liberă din Ungaria a dispărut aproape în totalitate și a fost înlocuită de canale media care îl susțin pe premierul Viktor Orban și care vor fuziona în scurt timp într-un mare grup.



New York Times dedică prima pagină, din ediția de acum câteva zile, pentru a analiza cazul ”morții presei libere” din Ungaria. Studiul de caz este făcut pe site-ul Origo, care în 2014 era cel mai important site de știri, și dezvăluia afacerile de corupție din jurul premierului Viktor Orban.

Acum, Origo este unul dintre cei mai puternici susținători mediatici ai premierului. Printre subiectele preferate ale site-ului se află atacurile la adresa omului de afaceri și filantropului George Soros, care este, nu întâmplător, ținta atacurilor lui Viktor Orban.

”Să aruncăm o privire asupra afacerilor lui Laszlo Botka”, este un alt titlu din Origo, cu referire la un politician de opoziție, o altă țintă preferată a noului Origo.

”Ungaria a prevestit regresul democratic acum evident în toate colțurile lumii. De când a venit la putrere în 2010, Viktor Orban a erodat instituțiile democratice, în special presa independentă. Guvernul său supervizează presa publică, în vreme ce aliații săi controlează cea mai mare parte a presei private și creează astfel un ecou pentru discursul de extremă dreaptă al lui Orban”, scrie New York Times.

Ultimul pas al strategiei mediatice a lui Viktor Orban se consumă chiar în aceste momente. 

Proprietarii celor mai multe instituții media pro-guvernamentale din Ungaria au anunțat miercuri că își donează companiile unei fundații care va edita un uriaș conglomerat mediatic în sprijinul lui Viktor Orban, transmite Associated Press.

Fundația, numită ”The Central European Press and Media Foundation”, va gestiona canale TV, portaluri de știri, tabloide, ziare de sport și toate ziarele locale, câteva stații radio și numeroase reviste. Printre brandurile înglobate în acest super-trust mediatic se numără Hir TV, Echo TV, Origo.hu, Nemzeti Sport, Bors, Magyar Idok și Figyelo.

Cele mai multe dintre instituțiile media donate acestei fundații au fost cumpărate în trecut de aliații lui Viktor Orban, mogulii conectați la banii publici maghiari și la fondurile europene. Cele mai multe dintre aceste titluri s-au transformat din instituții media independente în susținătoare ale guvernului Orban, potrivit AP, citată de G4media.ro.

 

 

Subiecte pe aceeași temă



Adaugă părerea ta

  • Connect
Autorul este singurul responsabil pentru comentariile postate pe acest site si isi asuma in intregime consecintele legale, implicit eventualele prejudicii cauzate, in cazul unor actiuni legale impotriva celor afirmate.
print


Iti place noua modalitate de votare pe Realitatea.net?