Administrarea excesivă a vitaminelor poate creşte riscul decesului din cauza cancerului de prostată. Un studiu al medicilor britanici a demonstrat că dozele crescute de multivitamine dăunează prostatei.

Medicii au efectuat studii pe 300.000 de bărbaţi, dintre care o treime luau zilnic multivitamine. După cinci ani de monitorizare 10.241 dintre participanţii la studiu au fost diagnosticaţi cu cancer de prostată, 1.476 aveau cancer într-un stadiu avansat, iar 179 au murit.

Concluziile studiului au fost clare: cei care consumă constant vitamine sunt de două ori mai expuşi la riscul îmbolăvirii cu cancer de prostată, decât cei care nu iau astfel de pastile niciodată.