Foto: people-press.org
Potrivit unui studiu realizat de Pew Research Center, 52 % dintre persoanele participante la sondaj urmăresc regulat jurnalele de ştiri de la televizor, cu 7 procente mai puţin decât în 2004, în vreme ce 39 % dintre americani urmăresc ştiri din alte surse, cu şase procente mai mult decât în anul 2002.

Dintre posturile de televiziune, CNN este urmărit de 30% dintre intervievaţi, urmat de CBS - cu 29% şi de marile canale naţionale - cu 28 %.

În ceea ce priveşte presa scrisă, Wall Street Journal este citit de 25% dintre cei care au participat la sondaj, urmat de cotidienele obişnuite, care sunt preferate de 22 % dintre americani.

Pew Research Center a descoperit trei profiluri umane de consumatori de ştiri, diferenţiate de vârstă şi comportament social. Astfel, tradiţionaliştii sunt persoane în vârstă, cu pregătire şcolară medie, care sunt cei mai numeroşi şi cei mai fideli televiziunii. Integratorii sunt cei care combină sursele de informare, iar consumatorii de internet - tânăra generaţie cu un nivel de educaţie înalt, care caută informaţiile online.

Studiul a fost efectuat pe un eşantion de 3.615 persoane, care au răspuns la întrebări prin telefon, în intervalul 30 aprilie - 1 iunie.