Fii la curent cu cele mai importante ştiri ale zilei
REALITATEA.NET pe Facebook REALITATEA.NET pe Twitter REALITATEA.NET pe Pinterest REALITATEA.NET pe RSS REALITATEA.NET pe Newsletter REALITATEA.NET pe Youtube

Secretul "tinereţii fără bătrâneţe": Fără TV şi mult sport

Practicarea unor exerciţii fizice timp de 15 minute pe zi poate creşte speranţa de viaţă, în medie, cu trei ani, în timp ce privitul la televizor timp de şase ore pe zi poate să o reducă cu cinci ani, potrivit unor studii publicate marţi, în Marea Britanie.

Sportul ne ajută să ne menţinem tineri
Sportul ne ajută să ne menţinem tineri / FOTO: Grup RC

Avertismentele în privinţa riscurilor generate de un stil de viaţă sedentar nu sunt deloc noi, însă două studii recente, realizate în Taiwan şi în Australia pe voluntari, publicate de două reviste medicale britanice - The Lancet şi British Journal of Sports Medicine -, precizează de această dată care sunt riscurile.

În Taiwan, 400.000 de voluntari au fost plasaţi sub supraveghere medicală completă între 1996 şi 2000 şi grupaţi în cinci categorii în funcţie de stilul de viaţă: inactivi, puţin activi, moderat activi, activi şi foarte activi.

Echipele de medici de la Institutul naţional de cercetări medicale din Taiwan şi de la Universitatea naţională a sportului din Taiwan au comparat apoi dosarele medicale ale persoanelor care făceau exerciţii fizice cu cele ale persoanelor care nu făceau sport deloc.

Astfel, cei care fac exerciţii fizice timp de 15 minute pe zi beneficiază de o reducere a riscului de deces, în general, cu 14% şi a riscului de a se îmbolnăvi de cancer cu 10%, dar şi de creştere medie a speranţei de viaţă de trei ani. Aceste beneficii sunt valabile atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi, pentru toate vârstele, ca şi pentru persoanele prezentând riscuri cardiovasculare.

În schimb, persoanele care nu fac deloc sport se confruntă cu o creştere a riscului de deces cu 17%, comparativ cu grupurile de persoane care practică exerciţii fizice de intensitate scăzută.

Un alt studiu a fost realizat în paralel la Universitatea Queensland din Australia, folosind datele culese, în perioada 1999 - 2000, de la 11.000 de adulţi în vârstă de cel puţin 25 de ani.

Bazându-se pe un model statistic raportat la totalul populaţiei australiene în vârstă de cel puţin 25 de ani, autorii acestui studiu au ajuns la concluzia că privitul la televizor timp de şase ore pe zi reduce speranţa de viaţă cu, în medie, cinci ani, din cauza inactivităţii fizice generate de această ocupaţie.

Acelaşi subiect pe REALITATEA.NET
print
Upload fişiere:



Trimite
CELE MAI NOI ŞTIRI
CELE MAI CITITE ŞTIRI 3h 24h 7z 30z
REALITATEA LOCALA »
SC Realitatea Media SA se afla in procedura insolventei reglementata de Legea nr. 85/2006, in conformitate cu incheierea de sedinta din data de 07.09.2011, pronuntata de Tribunalul Bucuresti – Sectia a VII-a Comerciala in dosarul nr. 58935/3/2011.

CNA- Consiliul National al audiovizualului: Bd. Libertatii nr.14, sector 5, cod 050706, Bucuresti www.cna.ro