Consumul de sucuri pe bază de cofeină şi îndulcitori poate cauza grave probleme musculare

Consumul de sucuri pe bază de cofeină şi îndulcitori poate cauza grave probleme musculare
Persoanele care beau zilnic mulţi litri de sucuri pe bază de cofeină şi îndulcitori riscă probleme musculare şi chiar cardiovasculare grave, din cauza scăderii nivelului de potasiu din sânge, potrivit unui studiu al cercetătorilor de la universitatea greacă din Ioannina, informează AFP.
Modificarea nivelului de potasiu poate afecta profund funcţionarea
sistemului cardiovascular, susţin cercetătorii. Conform studiulului
universităţii din Ioannina, hipocalcemia cronică, caracterizată de
nivelul scăzut al potasiului în sânge, poate fi provocată de consumul
de băuturi pe bază de cofeină, îndulcite.
Scăderea nivelului de
potasiu poate avea efecte secundare precum slăbiciune musculară,
crampe, palpitaţii sau leşinuri, iar într-o fază avansată, paralizie.
Studiul a constat în analizarea unor pacienţi care beau între doi şi
nouă litri de sucuri pe zi. Persoanele care au consumat zilnic până la
şapte litri de sucuri pe bază de cofeină, timp de zece luni înaintea
internării, sufereau de slăbiciune musculară. Aceştia şi-au revenit
complet după ce au încetat să consume sucurile şi au urmat un tratament
cu potasiu injectabil.
Hipocalcemia poate fi provocată de consumul excesiv a trei dintre
componentele cele mai des folosite în sucuri - glucoză, fructoză şi
cofeină. Potrivit cercetătorilor, acest tip de sucuri ar trebui
adăugate pe lista medicamentelor şi substanţelor ce pot provoca
hipocalcemie.
Citește și:
- 14:33 - Remediul natural folosit de generații pentru calmarea durerilor articulare. Cum se folosește pentru a da rezultate
- 13:40 - Metode naturale pentru a scăpa de pistrui și petele cauzate de soare. Remedii la îndemâna oricui
- 12:26 - Descoperire neașteptată după scăderea nivelului Lacului Herăstrău. Ce au găsit muncitorii pe fundul apei
- 08:34 - Zodiile cu cel mai mare ego. Nu renunță niciodată la principiile lor
Mai multe articole despre
Urmărește știrile Realitatea.NET și pe Google News














