Peste 90% dintre copiii preşcolari din România au carenţe alimentare de calciu
Peste 90% dintre copiii preşcolari din România au carenţe alimentare de calciu, iar 45% dintre ei preferă dulciurile în loc de legume, fructe şi lactate, potrivit rezultatelor unui studiu, prezentate, miercuri, de specialiştii în nutriţie.
Studiul Măsurarea Aportului de Macro şi Micronutrienţi la copiii preşcolari (MAMMI) mai arată că peste 70% dintre copiii între trei şi şase ani mănâncă legume şi fructe doar de două-trei ori pe săptămână şi doar 27% dintre ei consumă zilnic lapte şi iaurt.
Calciul din alimentaţia a nouă copii din zece este sub aportul standard recomandat, de 800 de miligrame pe zi. De asemenea, situaţia este critică şi în cazul aportului de vitamina D, rezultatele studiului arătând că 99,7% dintre copii au deficienţe privind acest nutrient. Vitamina D este esenţială în alimentaţia unui copil, deoarece aceasta face posibilă absorbţia calciului în intestin.
Potrivit părinţilor subiecţilor care au participat la studiu, motivul pentru care cei mici resping produsele lactate proaspete este, în primul rând, faptul că "nu îi place copilului" (77%), urmat de acela că "produsele lactate nu sunt sănătoase" (25%), ceea ce arată o lipsă de informare şi ignoranţa părinţilor.
Informaţiile privind obiceiurile alimentare ale copiilor arată că 75% dintre aceştia au cinci mese pe zi (100% iau masa de prânz şi cina, 99% - micul dejun, 78% - o gustare în cursul dimineţii). Deşi numărul recomandat de mese pe zi este, în general, respectat, studiul arată că, în weekend, copiii mănâncă mai mult decât în zilele de luni până vineri.
Conform aceluiaşi studiu, mai mult de jumătate dintre copii depăşesc raţia calorică standard recomandată, de 1.800 de kilocalorii pe zi. Aceştia au un aport alimentar hipercaloric, care explică rata tot mai mare de creştere a obezităţii în România.
România este, la momentul actual, pe locul trei în Europa în ceea ce priveşte obezitatea la adulţi, iar în cazul copiilor situaţia este aceeaşi, potrivit dr. Bogdan Ioachim, specialist în nutriţie.
Specialiştii care au contribuit la realizarea studiului recomandă părinţilor să includă zilnic în alimentaţia copiilor fructe şi legume proaspete, să reconsidere locul produselor lactate în raţia zilnică şi să evite consumul de dulciuri şi produse nesănătoase.
Studiul MAMMI a fost efectuat timp de aproape doi ani, pe un eşantion de 394 de copii cu vârste între trei şi sase ani, din mediul urban, înscrişi într-o instituţie de îngrijire (creşă, grădiniţă). Aceşti copii au fost observaţi, fiecare în parte, timp de şapte zile, în condiţii reale de viaţă, adică acasă şi la grădiniţă.
Daca ti-a placut articolul, urmareste REALITATEA.NET pe FACEBOOK!

Lovitură pentru furnizorii de gaz: Statul poate fixa preţurile şi după liberalizare
1 EUR= 4.3477 RON 





Diaspora strange ajutoare pentru sinistrati
Atac dur al ministrului de Interne la adresa...
Mircea Toader spune că oamenii morţi în ger...
Jurnal Realitatea Tv Cluj 13.02.2012 ora 18.10
Trafic ingreunat pe DN1 din cauza zapezii
Un bătrân invalid a fost scos din casă după...








Feedback

