Fii la curent cu cele mai importante ştiri ale zilei
REALITATEA.NET pe Facebook REALITATEA.NET pe Twitter REALITATEA.NET pe Pinterest REALITATEA.NET pe RSS REALITATEA.NET pe Newsletter REALITATEA.NET pe Youtube

Ouăle din ciocolată, atât de populare de Paşte, sunt benefice pentru sănătate

Un studiu german a demonstrat că o mică porţie zilnică de ciocolată, de preferat neagră, contribuie la reducerea tensiunii arteriale şi a riscului de declanşare a unor maladii cardiace.

Ouăle din ciocolată, atât de populare de Paşti, benefice pentru sănătate
Ouăle din ciocolată, atât de populare de Paşti, benefice pentru sănătate / FOTO: foodmaven.blogspot.com

Voluntarii care au consumat cele mai mari cantităţi de ciocolată - în medie, 7,5 grame pe zi, reprezentând un pătrat dintr-o tabletă de 100 de grame - aveau o tensiune arterială mai mică şi au beneficiat de o reducere cu 39% a riscului de a suferi un infarct sau un atac cerebral, comparativ cu voluntarii care au mâncat cele mai mici cantităţi de ciocolată (în medie, 1,7 grame/ zi).

Diferenţa dintre cele două grupuri a constat în mai puţin de 6 grame de ciocolată pe zi, această cantitate reprezentând mai puţin de un pătrat dintr-o tabletă de 100 de grame, au explicat autorii studiului, coordonat de Brian Buijsse, de la Institutul German pentru Nutriţie Umană din oraşul german Nuthetal, potrivit Mediafax. "În termeni absoluţi, dacă persoanele din grupul care consuma cea mai mică cantitate de ciocolată ar fi mâncat 6 grame din acest desert în plus în fiecare zi, ne-am putea aştepta la 85 de infarcte şi atacuri cerebrale mai puţine, din 10.000 de cazuri, într-o perioadă de 10 ani", a adăugat cercetătorul german.

Savanţii germani au chestionat un subgrup de studiu, alcătuit din 1.568 de voluntari, pentru a afla tipul de ciocolată pe care îl consumă aceştia, pentru a obţine astfel informaţii mai precise. 57% dintre respondenţi au spun că preferă ciocolata cu lapte, 24% - ciocolata neagră şi 2% - ciocolata albă.

Efectul benefic asupra tensiunii arteriale şi a sănătăţii cardiace se datorează flavonoizilor din cacao, iar ciocolata neagră este sortimentul în care aceste substanţe se găsesc în concentraţia cea mai mare. Flavoinoizii au efecte benefice asupra organismului datorită faptului că sunt capabili să sporească fluxul sangvin către creier.

Pentru acest studiu, medicii germani au monitorizat timp de un deceniu starea de sănătate şi stilul de viaţă ale celor 19.357 de participanţi, cu vârste cuprinse între 35 şi 65 de ani.

print
Upload fişiere:



Trimite
CELE MAI NOI ŞTIRI
CELE MAI CITITE ŞTIRI 3h 24h 7z 30z
REALITATEA LOCALA »
SC Realitatea Media SA se afla in procedura insolventei reglementata de Legea nr. 85/2006, in conformitate cu incheierea de sedinta din data de 07.09.2011, pronuntata de Tribunalul Bucuresti – Sectia a VII-a Comerciala in dosarul nr. 58935/3/2011.

CNA- Consiliul National al audiovizualului: Bd. Libertatii nr.14, sector 5, cod 050706, Bucuresti www.cna.ro