Tumorile canceroase sunt stimulate de consumul de alcool să se dezvolte deoarece acesta permite dezvoltarea de noi vase de sânge care hrănesc tumora şi o ajută să evolueze, într-un proces numit angiogeneză, potrivit Reuters.
Consumul de alcool, chiar şi în cantităţi reduse, este un factor de risc în privinţa cancerului mamar la femei. Un studiu recent a arătat că 60% dintre cancerele de sân la femei pot fi atribuite consumului de alcool.
Mecanismul prin care alcoolul contribuie la dezvoltarea cancerului a fost studiat de dr. Jian-Wei Gu de la Universitatea Mississippi. Acesta a studiat efectele alcoolului asupra cancerului folosind şoareci de laborator.
Timp de patru săptămâni, femela şoarece a consumat apă care conţinea 1% alcool, adică echivalentul a două, până la patru pahare de alcool pe care le-ar bea un om. În a doua săptămână, şoarecilor le-au fost implantate celule canceroase, iar după patru săptămâni s-a descoperit că tumora şoarecilor care au consumat alcool s-a dublat în dimensiune faţă de cea a şoarecilor care au băut doar apă.
Chiar şi consumul moderat de alcool cauzează creşterea tumorilor prin stimularea producerii de vase de sânge care hrănesc tumora, deoarece alcoolul favorizează angiogeneza ţeusturilor vasculare.
NewsIn: Consumul de alcool favorizează creşterea tumorilor canceroase
LIBERTATEA.RO
Acelaşi subiect pe REALITATEA.NET
Alte articole din SĂNĂTATE
31 Mai, 12:29







Strategy & Technology PUBLYO
Marketing & Sales Q2M