/ FOTO: prostemcell.ro

Oamenii de ştiinţă  spun că există o strânsă legătură între lipsa vitaminei D din organism şi scleroză multiplă. Cercetătorii australieni sunt convinşi că vitamina D reduce riscul apariţiei acestei boli.

"Cu cât creştem nivelul de vitamina D din organism, cu atât sunt mai mici şansele de a avea simptomele acestei", a declarat coordonatoul cercetării, profesor la Insitutul Menzies din Hobart, Bruce Taylor.

Cu toate acestea, unii cercetători sunt rezervaţi în a trage concluzii finale. "Aceste cercetări sunt într-un stadiu incipient, sunt necesare revizuiri şi validări înainte să tragem concluzii finale",  a spus Susan Kohlhaas, expert în scleroză, potrivit dailymail.co.uk

Studiul a fost realizat pe 145 de pacienţi din Tasmania de Sud, identificaţi ca fiind predispuşi la această boală.