Fii la curent cu cele mai importante ştiri ale zilei
REALITATEA.NET pe Facebook REALITATEA.NET pe Twitter REALITATEA.NET pe Pinterest REALITATEA.NET pe RSS REALITATEA.NET pe Newsletter REALITATEA.NET pe Youtube

Legume şi fructe cu pulpa albă previn accidentele vasculare cerebrale

Nu toate fructele şi legumele au acelaşi potenţial de prevenire a riscului de accident vascular cerebral (AVC), ci acesta variază în funcţie de culoarea pulpei, scrie passionsante.be, potrivit Agerpres.ro.

Un măr sau o pară pe zi te scapă de accidentele vasculare cerebrale
Un măr sau o pară pe zi te scapă de accidentele vasculare cerebrale

Studii anterioare arătaseră că un consum ridicat de fructe şi legume scade riscul de a fi victima unui AVC.

O echipă de cercetători olandezi, care publică un articol pe această temă în revista "Stroke", au mers însă mai departe, ocupându-se de efectul protector în funcţie de culoarea pulpei fructului sau legumei.

Au fost strânse date despre circa 20.000 de adulţi, cu vârsta medie de 41 de ani, incidenţa AVC fiind observată în zece ani, paralel cu obiceiurile alimentare.

Fructele şi legumele au fost împărţite în patru categorii: verzi (varză, salată), portocalii/galbene (citrice), roşii/violet (legume roşii) şi albe (îndeosebi merele şi perele).

Nicio asociere n-a fost depistată între primele trei grupe şi AVC. În schimb, marii amatori de fructe şi legume cu pulpa albă au prezentat un risc de AVC mai mic cu 52% faţă de cei care nu consumă astfel de alimente. Un aport zilnic de 25 g - foarte mic - de fructe şi legume albe scade riscul de AVC cu 9%.

Prin urmare, un măr sau o pară pe zi este tocmai ce trebuie, încheie passionsante.be.

print
Upload fişiere:



Trimite
CELE MAI NOI ŞTIRI
CELE MAI CITITE ŞTIRI 3h 24h 7z 30z
REALITATEA LOCALA »
Get Adobe Flash player
SC Realitatea Media SA se afla in procedura insolventei reglementata de Legea nr. 85/2006, in conformitate cu incheierea de sedinta din data de 07.09.2011, pronuntata de Tribunalul Bucuresti – Sectia a VII-a Comerciala in dosarul nr. 58935/3/2011.

CNA- Consiliul National al audiovizualului: Bd. Libertatii nr.14, sector 5, cod 050706, Bucuresti www.cna.ro