Maidanezii vor putea fi eutanasiaţi. Cum comentaţi?

România, din nou în colimatorul presei străine
România, din nou în colimatorul presei străine

Legea privind gestionarea câinilor fără stăpân, care permite inclusiv soluţia eutanasierii animalelor dacă autorităţile locale o consideră oportun, a trecut marţi de Camera Deputaţilor şi merge la promulgare. Sunteţi de acord cu eutanasierea câinilor fără stăpân? Votaţi în sondajul alăturat! Vezi ce spun Corneliu Vadim Tudor, Dan Puric sau Leonard Doroftei despre acest subiect.

În favoarea legii s-au înregistrat 168 voturi, în timp ce 111 deputaţi au fost contra, iar 14 s-au abţinut.

Camera Deputaţilor adoptase pe 17 octombrie legea pe articole, însă votul final a fost amânat de mai multe ori, inclusiv săptămâna trecută, din cauza dezbaterilor tensionate asupra proiectului.

SONDAJ: Maidanezii, în topul nemulţumirilor bucureştenilor

Opoziţia a acuzat puterea că sprijină o lege ce va da voie primarilor să eutanasieze în masă câinii fără stăpân şi care permite sub acoperământ legal tratamente brutale pentru animale. În plus, deputaţii PSD şi PNL au susţinut că legea este doar în beneficiul unor primari care vor să se îmbogăţească, prin intermediul firmelor de partid, de pe urma ecarisajului câinilor comunitari. O altă problemă invocată de opoziţie este că legea nu încurajează soluţiile unitare, iar localităţile în care câinii rămân pe străzi vor deveni sursă de migraţie către localităţile unde animalele au fost ridicate.

Omul pus să se lupte cu maidanezii: 5 hingheri se ocupă de toţi câinii din Bucureşti

În replică, deputaţii puterii au susţinut că legea permite fiecărei primării să decidă, în urma consultării cetăţenilor, ce soluţie adoptă, fie construirea de adăposturi, sterilizarea, fie eutanasierea. Puterea a mai invocat în sprijinul legii incidentele din ce în ce mai dese în care animalele înfuriate care au provocat răni grave sau chiar decesul unor persoane.  Pe de altă parte, nici în interiorul arcului guvernamental nu a existat un consens în legătură cu acest subiect,  mai mulţi pedelişti manifestându-şi dezacordul faţă de acest proiect.  În Capitală, PDL Bucureşti a instalat corturi în care îi îndeamnă pe cetăţeni să semneze pentru rezolvarea problemei câinilor fără stăpân. ONG-urile care protejează animalele susţin că PDL induce oamenii în eroare punându-i să semneze pentru eutanasiere fără a le spune acest lucru.

Masacru la adăpostul de câini din Botoşani. Maidanezii au fost omorâţi şi încărcaţi în saci

Legea a fost vehement contestată de organizaţiile pentru apărarea drepturilor animalelor, atât din România, cât şi din străinătate, dar şi de mai mulţi europarlamentari, în special cei ai PSD.

Imaginile care îngrozesc Europa: Cum se sfâşie maidanezii în România

Adaugă părerea ta

  • Connect
Autorul este singurul responsabil pentru comentariile postate pe acest site si isi asuma in intregime consecintele legale, implicit eventualele prejudicii cauzate, in cazul unor actiuni legale impotriva celor afirmate.

Comentarii existente

4 0
pi real
18 iul 03:08
Va rog sa imi gasiti maidanezul care mi-a muscat copilul de 3 ani.
Vreau sa il adopt si sa ma pot juca cu el, astfel:
-am sa ii rup cate un picior pe zi
-am sa ii scot cate in ochi pe zi
-am sa ii scot cate un dinte pe zi
-am sa ii bat cate un cui pe fiecre centimetru de blana pe zi
-probabil ca intre timp i s-au vindecat picioarele asa am sa ii rup din nou cate un picior pe zi
Si il voi hrani zilnic, ii voi da medicamente sa nu moara repede
La fel as proceda si cu tine daca mi-ai musca copilul.
-am sa ii mai fac si altele, dar probabil ai inceput sa plangi si nu mai poti citi.
Si daca nu imi faceti rost de el, o sa iau alt maidanez sa ii fac macar jumatate din ce ziceam mai sus.
Răspunde
www.maidanezii.blogspot.ro
4 0
www.maidanezii.blogspot.ro
04 mai 02:29
Maindanezi omoara oameni ...asa ceva nu se poate
Răspunde
3 0
elimar
29 apr 23:50
Pai sa ii eutanasieze pe toti cei care nu-si gasesc stapani, sunt bolnavi sau agresivi. Ca doar nu o sa platim pentru intretinerea si hranirea lor. Avem copii si rate la banci, avem case si drumuri de construit, nu de hranit maidanezi din munca taranului roman care in secolul 21 mai face inca agricultura cu calul si plugul.
Răspunde
0 0
...target="_blank">Stirile PROTV – A aflat ca iubita il insala si a pacalit-o sa-i deseneze un tatuaj special pe spate. FOTO 3. Realitatea – Legea care permite eutanasierea cainilor fara stapan a fost adoptata 4. ...
-1 0
...trecută, în căutare de susținători ai cauzei lor. Aceștia sunt de părere că legea este neconstituţională.   Maidanezii vor putea fi eutanasiaţi. Cum comentaţi? Sursa articolului: ...
4 0
Ciine
14 dec 12:50
Ciinii de acum de pe strada sint rodul impotentei noastre, a celor carora ne place sa-i mingiiem, sa le dam o bucata de piine, dar nu ne place sa-i luam in casa si sa-i ingrijim si sa nu-i lasam sa muste. Pentru ciinii casnici exista lege: nu ai voie cu el pe strada decit cu botnita si lesa. Dar pentru cei vagabonzi (numele de comunitari e o gluma proasta, sint ciini vagabonzi si atit) nu exista nici o lege care sa oblige proprietarul lor inexistent la ceva. Faptul ca nu au fost castrati la timp e clar vina primariilor si a ONG-urilor care se ocupa de animale. Daca ei isi faceau treaba asa cum trebuie in ultimii 2* de ani acum nu aveam de ce sa injuram pe cineva care vrea sa gaseasca o solutie. Nici mie nu-mi place ca trebuie sa fie eutanasiati zeci de mii de ciini de pe strazi pentru ca a fi oamenii in siguranta, dar nu exista alta solutie ACUM. Imi pare rau ca n-am avut aparatul foto simbata la mine cind un vagabond de asta s-a luat de un om batrin pe strada, pur si simplu pentru ca nu-i placea moaca lui. Cu greu am reusit sa-l scot din coltii fiarei. Si nu-i facuse nimic, doar mergea pe strada.
Răspunde
-1 0
...trecută, în căutare de susținători ai cauzei lor. Aceștia sunt de părere că legea este neconstituţională.   Maidanezii vor putea fi eutanasiaţi. Cum comentaţi? Sursa articolului: ...
3 0
ANCA STEFANESCU
14 dec 12:13
De acord cu eutanasierea. Sunt prea multi si foarte agresivi. Da, este o solutie inumana pentru ca nu suntem in stare sa adoptam altele, umane. Cine vrea sa salveze maidanezii sa contribuie cu o cota parte din venitul lunar pentru construirea de adaposturi. Nu sa semneze petitii si sa participe la manifestatii pro-maidanezi.
Răspunde
1 0
Costin
14 dec 10:54
sunt de acord cu tot ce ai spus, asa gandesc si eu, cei care guverneaza aceasta tara, nu sunt stresati de acesti caini vagabonzi, ei merg cu limuzinele, dar nu numai ca se deplaseaza cu masini scumpe, dar nici nu trec prin zonele marginase unde se gasesc haite de caini de ordinul a 7-10 caini, voi credeti ca familia lor este obligata sa se depolaseze prin acele zone pe jos? Nicidecum, mai mult isi duc copii cu elecopterul spp unde vor ei, se cred mici dumnezei pe pamint, nu le pasa lor de caini vagabonzi, si DA sunt de acord sa dispara cainii de pe strazi, ori traim in jungla, ori intr-un oras civilizat [cica] ne-au inebunit pe toti cu UE
Răspunde
6 0
gabone
14 dec 10:34
Haideti sa va spun eu ce cred:
Cainii astia se nasc, traiesc..... si apoi mor.
normal.
Daca isi vor putea povesti viata peste 1000 de ani, vor spune exact acelasi lucru si daca vor trai 10 ani si daca vor trai 3 ani.
Aici nu este vorba despre iubire. Este vorba de ceea ce trebuie facut. Ne ferim sa luam masuri pentru ca oamenii astia care apara drepturile animalelor au gura foarte mare si tipa ca nu avem suflet, ca suntem niste brute care ucid animale nevinovate.
Dar de cand animalele au dreptul sa stea pe strada si sa muste pe cine vor ei ? Ca din cate stiu eu, cainii cu stapan trebuie sa poarte botnita, deci nu au dreptul sa muste.
Multi oameni hranesc acesti caini semisalbatici. Dar de fapt daca ar avea cu adevarat credinta in Dumnezeu ar iubi mai mult oamenii decat animalele. Ar ajuta oamenii care sunt saraci si nemancati si tristi si bolnavi cu o vorba buna macar. Insa ei pun pe primul loc iubirea fata de caini. Ei urasc oamenii. Oamenii care nu iubesc cainii. Totul este ura. Ura fata de oameni. Pentru ca oamenii sunt rai. Si cainii sunt buni. Pentru ca in oameni nu poti sa ai incredere, dar in caini da. Asta spun acesti oameni. Dar de fapt in spatele acestui lucru de cele mai multe ori sta propriul esec in gestionarea relatiilor interumane. Au ajuns sa nu aiba incredere in altii pentru ca ei nu au putut oferi incredere.
Si vor sa arate ca ei sunt buni si ca animalele sunt bune. Si ca oamenii care vad animalele ca fiind rele sa fie dati la o parte.
Oare cati oameni, in special femei si batrani merg pe strada cu teama ca sa nu fie muscati de cainii vagabonzi ? Oare cati oameni nu ocolesc anumite zone din cauza cainilor vagabonzi ?
Oare de cate victime este nevoie ? Cati batrani trebuie sa mai fie sfasiati, cati copii ?
Răspunde
Afișează mai multe comentarii
print