Mesele delicioase date în onoarea zeilor şi mâncate de preoţi, faraoni şi de familiile lor erau pline de grăsimi saturate, arată un studiu publicat în revista The Lancet.
Dovezile vin din inscripţiile de pe pereţii templelor şi din rămăşiţele preoţilor mumificaţi, care prezintă semne de artere vătămate şi de boli de inimă.
Noi traduceri ale hieroglifelor descriu mese somptuoase alcătuite din carne de vită, de găină sălbatică, multă pâine, prăjituri, vin şi bere, oferite zeilor de trei ori pe zi, înainte de a fi duse acasă şi mâncate.
Multe dintre felurile de mâncare ale preoţilor erau pline de grăsimi saturate, iar astăzi ar fi clasificate drept fast food.
Pâinea era înmulţită cu grăsimi şi prăjiturile erau gătite cu ulei sau grăsimi animale.
Profesorul Rosalie David, de la Universitatea din Manchester, care a condus studiul, a declarat că dovezile arată că arterele blocate din cauza dietelor grase nu sunt doar o boală modernă.
Faraonii egipteni iubeau fast foodul
PUBLICAT
Vineri, 26 Februarie 2010 09:49
ACTUALIZAT
Sâmbătă, 27 Februarie 2010 01:12
SURSA
REALITATEA.NET
Mâncarea zeilor pământeni din Egiptul Antic le garanta mai degrabă mormântul decât eternitatea, au descoperit oamenii de ştiinţă.







Strategy & Technology PUBLYO
Marketing & Sales Q2M