Fii la curent cu cele mai importante ştiri ale zilei
REALITATEA.NET pe Facebook REALITATEA.NET pe Twitter REALITATEA.NET pe Pinterest REALITATEA.NET pe RSS REALITATEA.NET pe Newsletter REALITATEA.NET pe Youtube

Dilemă: Când şi câtă apă trebuie să consumăm zilnic?

Specialiştii români în nutriţie sunt de părere că trebuie să bem apă atunci când ne este sete, în funcţie de greutate corporală şi de activitatea zilnică. Mai mult directorul Institutului de Cercetări Alimentare, dr. Gheorghe Mencinicopschi, avertizează că studiul citat de presa britanică, potrivit căruia nu este indicat să bem 2 litri de apă pe zi pentru că tulbură somnul este "o manipulare gravă".

Dilemă: Când şi câtă apă trebuie să consumăm zilnic?
Dilemă: Când şi câtă apă trebuie să consumăm zilnic? / FOTO: vastfitness.com

Beţi apă când vă este sete şi consumaţi mai multă apă atunci când depuneţi efort, faceţi sport sau când este foarte cald şi transpiraţi excesiv. Acestea sunt sfaturile mai multor medici români.

Potrivit dr. Gheorghe Mencinicopschi, citat de România Liberă, este corect să bem apă când ne este sete, iar cantitatea recomandabilă se calculează astfel: numărul de kilograme înmulţit cu 30 mililitri de apă sau un militru de apă pentru fiecare kilocalorie consumată.

Dr. Mencinicopschi arată că, în condiţii normale, un adult trebuie să consume o cantitate de apă echivalentă cu produsul dintre numărul de kilograme şi 30 mililitri. De exemplu, la 70 kilograme, este recomandabil să beţi aproximativ 2 litri de apă, aşa cum, la 50 de kilograme, este recomadabil să beţi 1,5 litri de apă.

Doctorul a atras atenţia că şi spoturile televizate care recomandă să bem 2 litri de lichide pe zi sunt incorecte căci trebuie să bem apă, şi nu orice lichide.

Problema apare la bătrâni, din cauza diferitelor boli. În acest caz doctorul Eduard Adamescu, specializat în diabet, nutriţie şi boli metabolice, de la Spitalul Clinic Nicolae Malaxa, atrage atenţia asupra faptului că aceste persoane trebuie să se consulte cu medicul şi să consume apă în funcţie de specificul afecţiunii.

Totuşi, dr. Corina Zugravu a declarat pentru România Liberă că, şi dacă am consuma mai multă apă pe zi decât este necesar, rinichii o vor elimina şi nu este nici un pericol, dacă avem un organism sănătos.

Reacţia medicilor români vine după ce presa britanică a publicat miercuri un articol din care reieşea faptuşl că recomandarea de a consuma şase - opt pahare de apă pe zi nu are sens căci studiile efectuate până acum nu au reuşit să demonstreze o legătură clară între cantitatea de apă băută şi gradul de îmbunătăţirea sănătăţii. Studiile citate de netdoctor.co.uk indicau faptul că un consum excesiv de apă duce la tulburări ale somnului, pentru că oamenii sunt nevoiţi să meargă la toaletă mai des, poate provoca leziuni renale, iar marii consumatori de apă riscă să dezvolte hiponatremie - o boală foarte gravă, adeseori cu deznodământ letal, care reduce nivelul de sodiu din organism şi provoacă umflarea creierului.

print
Upload fişiere:



Trimite
CELE MAI NOI ŞTIRI
CELE MAI CITITE ŞTIRI 3h 24h 7z 30z
REALITATEA LOCALA »
Get Adobe Flash player
SC Realitatea Media SA se afla in procedura insolventei reglementata de Legea nr. 85/2006, in conformitate cu incheierea de sedinta din data de 07.09.2011, pronuntata de Tribunalul Bucuresti – Sectia a VII-a Comerciala in dosarul nr. 58935/3/2011.

CNA- Consiliul National al audiovizualului: Bd. Libertatii nr.14, sector 5, cod 050706, Bucuresti www.cna.ro