Dieta mediteraneeană compusă din peşte, grăsimi monosaturate şi alte surse de acizi graşi omega 3 este benefică pentru bolnavii de inimă, potrivit unui nou studiu.
"Am obţinut rezultate foarte bune recomandând pacienţilor noştri ce suferă de boli de inimă, deoarece studiile epidemiologice efectuate au arătat că cei care consumă aceste alimente au şanse mai mici de a suferi de o boală cardiovasculară", a declarat conducătorul studiului, medicul Katherine Tuttle, director ştiinţific la Providence Medical Research Center din cadrul Sacred Heart Medical Center, Washington.
Tuttle şi colectivul pe care l-a condus a recrutat 101 persoane care au suferit un atac de cord cu şase săptămâni şi le-a împărţit în două grupuri. Un grup a fost sfătuit să urmeze o recomandările Asociaţiei americane de cardiologie, iar cel de-al doilea grup să adopte o dietă mediteraneeană. Pacienţii din ambele grupuri au fost sfătuiţi să limiteze consumul alimentelor bogate în colesterol.
După aproape patru ani, s-a observat că riscul de complicaţii cardiovasculare a scăzut cu două treimi în grupul celor care au primit mai multe sfaturi legate de dietă.
foto BBC
Dieta mediteraneeană, potrivită pentru bolnavii de inimă
PUBLICAT
Miercuri, 28 Martie 2007 08:06
ACTUALIZAT
Miercuri, 28 Martie 2007 08:06
SURSA
REALITATEA.NET
LIBERTATEA.RO
Acelaşi subiect pe REALITATEA.NET
Alte articole din SĂNĂTATE







Strategy & Technology PUBLYO
Marketing & Sales Q2M