Eva.ro aminteşte cele mai importante motive care ar trebui să te determine să nu sari peste micul dejun niciodată:
1. Micul dejun te ajută să slăbeşti
Potrivit unui studiu realizat de Universitatea din Minnesota, adolescenţii care nu obişnuiesc să sară peste micul dejun urmează o dietă mai sănătoasă şi sunt mai activi în timpul adolescenţei. După trecerea anilor s-a observat că aceştia îşi pastrează o greutate normală, iar indicele de masă corporală (IMC) este mai mic faţă de adolescenţii care nu mănâncă la micul dejun.
Un alt studiu arată că persoanele care iau micul dejun zilnic tind să aibă obiceiuri alimentare mai sănătoase, să-şi îmbunătăţească performanţele cognitive şi să realizeze un mai bun control al greutăţii corporale, cu risc mai mic de apariţie a obezităţii.
2. Micul dejun îţi dă energie
Dacă îi asiguri organismului nutrienţii de care are nevoie, cu siguranţă îţi vei începe ziua cu mai multă energie. Bineînţeles că această cantitate de energie depinde doar de alimentele pe care i le furnizezi organismului, de aceea trebuie să optezi pentru alimente integrale, neprocesate sau conservate. Încearcă să alegi fructe, legume, verdeţuri, nuci, seminţe în stare crudă pe lângă alte ingrediente pe care le preferi la micul dejun.
3. Micul dejun te împiedică să mănânci exagerat la masa de prânz sau cină
Nici nu cred că ai nevoie de studii ca să-ţi dai seama că dacă sari peste micul dejun îţi este foame cu mult înainte de ora prânzului şi vei fi tentată să mănânci mult mai mult decât de obicei. În plus, senzaţia de foame se intensifică dacă aştepţi până la ora prânzului şi odată cu ea cresc şi poftele tale pentru alimente grase.
4. Micul dejun te binedispune şi te scapă de stările de nervozitate
Persoanele care obişnuiesc să mănânce la micul dejun sunt mai binedispuse şi au mai mult chef de viaţă spre deosebire de cele care sar peste această masă. De asemenea, se pare că persoanele care nu obişnuiesc să mănânce la micul dejun sunt mult mai predispuse stărilor de irascibilitate.
5. Micul dejun te protejează de bolile de inimă
Cercetările recente arată că eliminarea acestei mese din rutina zilnică măreşte riscul de afecţiuni ale inimii. Un studiu apărut în American Journal of Clinical Nutrition şi citat de publicaţia britanică DailyMail, arată că lipsa acestei mese duce la obezitate, depozite mari de grăsime în jurul stomacului şi nivel crescut de colesterol, factori responsabili de apariţia bolilor de inimă.
De ce să nu sari niciodată peste micul dejun
PUBLICAT
Miercuri, 22 Februarie 2012 19:35
ACTUALIZAT
Miercuri, 22 Februarie 2012 19:35
SURSA
REALITATEA.NET
Dacă vrei să slăbeşti şi sari peste micul dejun trebuie să fii conştientă de faptul că faci cea mai mare greşeală. Atât silueta, cât şi sănătatea ta vor avea de suferit în timp dacă nu te mobilizezi să mănânci în fiecare dimineaţă. Află ce beneficii aduce micul dejun! VEZI mai multe sfaturi despre diete şi alimentaţie sănătoasă pe BUCĂTĂRIA.NET.







Strategy & Technology PUBLYO
Marketing & Sales Q2M