Într-un studiu care a urmărit evoluţia a aproape 1.000 de bărbaţi finlandezi, timp de cinci ani, oamenii de ştiinţă au descoperit că cei care au întreţinut relaţii sexuale regulate prezintă un risc mult mai scăzut să sufere de disfuncţie erectilă (impotenţă). Concluzia este că bărbaţii trebuie încurajaţi să rămână activi sexuali cât pot de mult.

Dr. Juha Koskimaki şi colegii săi de la Universitatea Tampere din Finlanda au efectuat studiu pe un eşantion de 989 de bărbaţi cu vârste cuprinse între 55 şi 75 de ani. Per total, cei care au afirmat că au făcut sex mai puţin de o dată pe săptămână sunt de două ori mai predispuşi la impotenţă în următorii 5 ani decât cei care au făcut sex cel puţin odată pe săptămână. În comparaţie cu cei care au întreţinut relaţii sexuale de cel puţin trei ori pe săptămână, riscul se măreşte de patru ori.

Sunt mai mulţi factori care contribuie la apariţia disfuncţiei erectile şi care afectează activitatea sexuală a bărbaţilor, precum vârsta, diabetul şi bolile de inimă. Chiar şi aşa, dacă luăm în considerare toţi aceşti factori, activitatea sexuală rămâne strâns legată de riscul impotenţei.

Disfuncţia erectilă se produce când sunt probleme cu circulaţia sângelui în penis. Koskimaki afirmă că activitatea sexuală regulată păstrează vasele de sânge din ţesutul erectil sănătoase.