Fii la curent cu cele mai importante ştiri ale zilei
REALITATEA.NET pe Facebook REALITATEA.NET pe Twitter REALITATEA.NET pe Pinterest REALITATEA.NET pe RSS REALITATEA.NET pe Newsletter REALITATEA.NET pe Youtube

Cum ne prelungim viaţa cu 15 ani

Longevitatea nu mai este un secret atât de mare, au demonstrat un grup de cercetători olandezi. 10 ani au ţinut sub lupă 120.000 de persoane şi, în final, au stabilit că un regim alimentar mediteranean, greutatea normală şi un pic de mişcare pot prelungi viaţa cu 15 ani.

Secretul longevităţii – regim mediteranean şi exerciţii fizice
Secretul longevităţii – regim mediteranean şi exerciţii fizice / FOTO: steves-digicams.com

Cele 120.000 de persoane, bărbaţi şi femei, care au făcut obiectul studiului cercetătorilor de la Universitatea din Maastricht aveau între 55 şi 69 de ani la începutul intervalului de 10 ani. S-a întocmit un scor pentru fiecare dintre aceste persoane şi s-a constatat că cele care au urmat un regim mediteranean, combinat cu sport, au trăit mai mult decât persoanele care au urmat un regim de viaţă adoptat de cei mai mulţi dintre noi.

Stilul mediteranean nu are nimic în comun cu porţiile nelimitate de pizza sau paste, aşa cum cred foarte mulţi dintre noi. Este vorba, de fapt, de mâncăruri bazate pe legume, zarzavaturi, cereale integrale, fructe poaspete, nuci, seminţe, ulei de masline, peşte, ocazional pui şi foarte rar carne rosie. Toate aceste alimente se folosesc în stare proaspătă, nerafinate şi neprocesate.

Revenind la studiu, cercetătorii olandezi au stabilit că acest regim alimentar are efect mai puternic în cazul femeilor. Dacă îşi combină dieta cu exerciţii sportive şi nu fumează, acestea traiesc cu 15 ani mai mult decât cele care au regim nesănătos. În cazul bărbaţilor, speranţa de viaţă creşte cu 8 ani.

O dieta mediteraneană este la îndemâna oricui pentru că are la bază principii foarte simple şi nu impune un meniu care trebuie respectat cu stricteţe la cele trei mese principale ale zilei. Trebuie urmate doar câteva reguli… Zilnic trebuie să consumaţi şase pahare de apă, un pahar de vin roşu, lactate, ulei de măsline, legume şi fructe, cartofi şi produse ce au la bază făină integrală. Săptămânal sunt permise dulciurile, ouăle,
peştele şi carnea de pui şi doar lunar o friptură de porc, vită, miel sau vânat.

Acelaşi subiect pe REALITATEA.NET
print
Upload fişiere:



Trimite
CELE MAI NOI ŞTIRI
CELE MAI CITITE ŞTIRI 3h 24h 7z 30z
REALITATEA LOCALA »
SC Realitatea Media SA se afla in procedura insolventei reglementata de Legea nr. 85/2006, in conformitate cu incheierea de sedinta din data de 07.09.2011, pronuntata de Tribunalul Bucuresti – Sectia a VII-a Comerciala in dosarul nr. 58935/3/2011.

CNA- Consiliul National al audiovizualului: Bd. Libertatii nr.14, sector 5, cod 050706, Bucuresti www.cna.ro