Foto: cappexp.com
Cercetătorii au monitorizat 54.000 de femei cu vârste cuprinse între 40 şi 69 de ani, timp de 15 ani. De-a lungul acestei perioade, 117 dintre femei s-au îmbolnăvit de cancer de col uterin. Persoanele monitorizate au fost împărţite în patru grupuri, în funcţie de cantitatea de cafea consumată.

Rezultatele au arătat că femeile ce beau mai mult de trei căni de cafea pe zi au cu până la 60% mai puţine şanse să dezvolte cancer de col uterin decât cele ce consumă cafea de două ori pe săptămână sau mai puţin.

"Cafeaua reduce nivelul de insulină din corp, fapt ce poate reduce riscul de cancer la nivelul uterului", explică studiul. Cercetătorii au monitorizat şi efectul consumului de ceai verde, însă nu au găsit nicio legătură între aceasta şi cancerul de col uterin.

Cancerul de col uterin este una dintre cele mai întâlnite forme de cancer la femei la nivel mondial.