Cofeina în exces stimulează dezvoltarea tumorilor canceroase
14 oct 2008, 16:25 |
Actualizat Miercuri, 15 Octombrie 2008 05:29
Un consum crescut de cofeină poate stimula cu aproape 70% dezvoltarea tumorilor canceroase mari, potrivit unui studiu al cercetătorilor de la universităţile Harvard şi Tokyo Woman's Medical, preluat de presa britanică de specialitate.
Cercetătorii au descoperit că femeile care consumă multe băuturi cofeinizate au un risc mai mare cu 68% de a se îmbolnăvi de cancer de sân. Studiile nu au arătat exact în ce mod influenţează cofeina dezvoltarea tumorilor canceroase, însă oamenii de ştiinţă sunt de părere că o cantitate prea mare influenţează creşterea tumorilor.
Studiul, efectuat timp de 10 ani, a implicat aproape 40.000 de femei de peste 45 de ani. Acestea au dat cercetătorilor detalii cu privire la dieta lor, inclusiv câtă cofeină consumă în mod regulat. În timpul studiului, peste 1.100 dintre subiecţi s-au îmbolnăvit de cancer la sân.
Studii anterioare au arătat că prea multă cofeină creşte riscul unei pierderi de sarcină. De asemenea, în urmă cu câteva luni, mai multe organizaţii de sănătate au tras un semnal de alarmă privind numărul tot mai mare al elevilor care devin dependenţi de băuturile energizante, care conţin de nouă ori mai multă cofeină decât o ceaşcă de cafea.
Daca ti-a placut articolul, urmareste REALITATEA.NET pe FACEBOOK!

Lovitură pentru furnizorii de gaz: Statul poate fixa preţurile şi după liberalizare
1 EUR= 4.3533 RON 





S-a întâlnit Eisenhower cu extraterestrii?
Nepoata vicelui CJ Valcea retinuta pentru...
Reacţii aprige la înscrierea lui Oajdea în...
Udrea a renunţat la tocuri
Anchetă după moartea lui Dinu Damaschin
UDMR: Din aprilie, cresc salariile








Feedback

