Mâncaţi zilnic ciocolată! Consumată în cantitate moderată, ciocolata are efecte benefice asupra activităţii cerebrale şi poate întârzia chiar îmbătrânirea. Afirmaţia are la bază două studii publicate în Marea Britanie şi Statele Unite, care au avut ca obiect un anumit tip de cacao.

Secretul poartă numele de flavanol, o substanţă anti-oxidantă, conţinută în pudra de cacao, care energizează funcţiile mentale. În timpul cercetărilor s-a observat că la toţi consumatorii, cantitatea de sânge pompată în creier creşte imediat.

Rezultatele cercetărilor sunt încurajatoare şi ar putea conduce la descoperirea unui tratament împotriva accidentelor vasculare. Oamenii de ştiinţă demonstraseră, în timpul unor teste clinice, că flavanoidele sunt benefice pentru inimă. Acum, ei sugerează că sunt bune şi pentru creier.

Studiul din Marea Britanie a fost realizat pe tinere femei, la care s-a observat o creştere a presiunii vasculare în creier timp de două-trei ore.

În Statele Unite, studiul a fost făcut pe adulţi sănătoşi, cu vârsta peste 50 de ani.

Oricât de sănătoasă ar fi, ciocolata trebuie consumată în cantităţi moderate, avertizează, totuşi specialiştii.