Fii la curent cu cele mai importante ştiri ale zilei
REALITATEA.NET pe Facebook REALITATEA.NET pe Twitter REALITATEA.NET pe Pinterest REALITATEA.NET pe RSS REALITATEA.NET pe Newsletter REALITATEA.NET pe Youtube

Cercetătorii s-au răzgândit: Prăjelile nu dăunează de fapt sănătăţii

Mâncarea prăjită în ulei de floarea soarelui sau de măsline nu este dăunătoare pentru sănătate, spun cercetătorii germani.

Nu există dovezi clare potrivit cărora mâncarea prăjită ar fi dăunătoare pentru sănătate
Nu există dovezi clare potrivit cărora mâncarea prăjită ar fi dăunătoare pentru sănătate

Mâncarea prăjită în ulei de floarea soarelui sau de măsline poate să nu fie dăunătoare pentru inimă, ceea ce nu este însă valabil şi pentru alimentele prăjite în untură sau alte grăsimi, potrivit unui studiu spaniol citat de bbc.co.uk.

Cercetătorii de la Universitatea Autonomă din Madrid au monitorizat dietele a 40.757 de adulţi, timp de 11 ani, perioadă în care au avut loc 606 incidente cardiace şi 1.134 de decese. Participanţii au fost întrebaţi ce mănâncă pe parcursul unei săptămâni obişnuite şi cum este preparată mâncarea.

La final, cercetătorii nu au putut asocia incidentele cauzate de afecţiuni cardiace cu mâncarea prăjită din dietă. Aceasta se explică prin tipul de ulei în care este pregătită mâncarea, consideră specialiştii.

"Una peste alta, mitul conform căruia mâncarea prăjită este în general dăunătoare pentru inimă nu este susţinut prin dovezi", a spus profesorul Michael Leitzmann de la Universitatea Regensburg din Germania.

"Însă acest lucru nu înseamnă că mesele dese cu peşte prăjit şi cartofi prăjiţi nu vor avea consecinţe asupra sănătăţii", continuă el.

"Înainte să punem mâna pe tigaie, este important să ţinem seama de faptul că acest studiu a fost făcut pe baza dietei mediteraneene şi nu a celei britanice, cu peşte şi cartofi prăjiţi. Dieta noastră din Marea Britanie este diferită de cea din Spania, deci nu putem spune că acest studiu va avea acelaşi rezultat la noi", a spus Victoria Taylor, nutriţionistă specializată în sănătatea inimii la British Heart Foundation.

Dieta mediteraneană este de multă vreme apreciată pentru beneficiile pe care le-ar aduce sănătăţii, fiind săracă în grăsimi, bogată în fibre, fructe şi legume proaspete şi peşte. Numeroase studii au arătat că o astfel de dietă echilibrată poate reduce riscul de cancer sau boli de inimă.

print
Upload fişiere:



Trimite
CELE MAI NOI ŞTIRI
CELE MAI CITITE ŞTIRI 3h 24h 7z 30z
REALITATEA LOCALA »
SC Realitatea Media SA se afla in procedura insolventei reglementata de Legea nr. 85/2006, in conformitate cu incheierea de sedinta din data de 07.09.2011, pronuntata de Tribunalul Bucuresti – Sectia a VII-a Comerciala in dosarul nr. 58935/3/2011.

CNA- Consiliul National al audiovizualului: Bd. Libertatii nr.14, sector 5, cod 050706, Bucuresti www.cna.ro