Potrivit unui studiu realizat de nutriţioniştii britanici, consumul până în opt ceşti de ceai, pe zi, determină  îmbunătăţirea sănătăţii. Ei spun că ceaiul contribuie la prelungirea vieţii, având efecte benefice împotriva maladiilor cardiace şi a activităţii cerebrale.

Aceste concluzii sunt rezultatul unei analize realizate de către Carrie Ruxton, în urma a 47 de cercetări. Aceasta a mai spus că băuturile pe bază de cofeină cum sunt ceaiurile, cafeaua stimulează buna dispoziţie a oamenilor, protejându-i chiar de anumite boli, condiţia este să nu fie consumate în exces.

Cantitatea optimă de cofeină de care are nevoie organismul, adică 400 de miligrame pe zi,  se regăseşte în opt ceşti de ceai. Această cantitate oferă nivelul optim de antioxidanţi şi de flavonoizi conţinuţi de băuturile cafeinizate. Nutriţioniştii recomandă ca ceaiul sa se consume neîndulcit.