Un nou studiu a arătat că oamenii „dependenţi” de cafea au şanse mai puţine să se îmbolnăvească de cancer la cap şi gât. Mai mult, cu cât se consumă mai multă cafea, cu atât mai mult scade riscul.
În cadrul studiului, la cei care au băut patru sau mai multe ceşti de cafea pe zi, şansa ca să apară tumori a scăzut cu 39%, potrivit American Association for Cancer Research care a publicat lucrarea în jurnalul Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention.
Din păcate însă, studiul este asociativ, ceea ce înseamnă că cercetătorii au descoperit o legătură puternică între consumul de cafea şi reducerea riscului de cancer, dar nu pot spune cu siguranţă că vinovată este cafeaua.
„Din moment ce cafeaua este atât de răspândită şi există o incidenţă ridicată a cancerului şi o rată mică de supravieţuire, rezultatele noastre au implicaţii pentru mari pentru sănătatea populaţiei”, a declarat Mia Hashibe, doctor şi profesor la University of Utah din Salt Lake City, autoarea studiului.
Nu este prima oară când se afirmă despre cafea că are un efect anticancerigen.
Potrivit cbsnews.com. cercetători de la Harvard University au arătat că consumul de cafea scade riscul de cancer de prostată, incidenţa acestei forme de cancer scăzând cu 60% la cei care consumau cafea.








Strategy & Technology PUBLYO
Marketing & Sales Q2M