Considerată mult timp ca fiind dăunătoare fetusului, cofeina nu reprezintă de fapt niciun percicol pentru acesta. Potrivit unui studiu danez, cofeina nu influenţează negativ greutatea nou-născutului şi nici nu duce la naştere prematură.

O echipă de cercetători de la Universitatea din Aarhus a supravegheat 1.207 de femei însărcinate, consmuatoare de cafea. În medie, acestea consumau trei ceşti de cafea pe zi. După 20 de săptămâni de sarcină, jumătate dintre acestea au continuat să consume cafea, în timp ce cealată jumătate a trecut la produse decofeinizate.

Cercetătorii nu au constatat nicio diferenţă notabilă între cele două grupe. În cadrul grupei care a continuat să consume cafea, 4,2% dintre naşteri au fost premature, iar în 4,5% dintre cazuri greutatea copilului a fost prea mică, comparativ cu procentele de 5,2 şi 4,7 la cealaltă grupă.

Aşadar viitoarele mămici trebuie să renunţe la tutun şi la alcool, dar pot să îşi ofere măcar din când în când câte o cafeluţă, fără să îşi facă probleme că această plăcere va dăuna copilaşului.