Berea nu este doar cea mai consumată băutură alcoolică şi cea mai sănătoasă, atunci când este băută cu moderaţie, dar a şi contribuit la dezvoltarea civilizaţiei umane.
Potrivit unui studiu, fermierii din epoca de piatră cultivau cereale atât pentru a-şi asigura hrana zilnică, dar şi pentru a transforma grăunţele în bere. Iar acest lucru a ajutat la dezvoltarea civilizaţiei umane.
Arheologul Brian Hayden de la Simon Fraser University din Canada, autorul studiului, susţine că dovezile arată că berea era fabricată pentru a fi consumată la petreceri, care reprezentau evenimente majore pentru comunităţile umane din epoca de piatră şi care au dus la apariţia legăturilor şi cooperării între comunităţi, a puterii politice, a reţelelor de alianţe, toate acestea aflându-se la baza apariţiei unei societăţi complexe.
"În cadrul petrecerilor tradiţionale din lumea întreagă există trei ingrediente universal prezente. Carnea, un anumit tip de cereale, sub forma pâinii sau a păsatului de cereale, şi alcoolul. Deoarece alcoolul necesită un surplus de cereale pentru a fi fabricat, dar şi mult timp şi efort, el era produs în societăţile tradiţionale aproape exclusiv pentru ocazii speciale, cu scopul de a-i impresiona pe oaspeţi, pentru a-i face fericiţi şi pentru a-i face să aibă o atitudine favorabilă faţă de gazde", se arată în studiul amintit.
Berea a stat la baza dezvoltării civilizaţiei umane (studiu)
PUBLICAT
Luni, 13 Decembrie 2010 17:46
ACTUALIZAT
Luni, 13 Decembrie 2010 20:27
SURSA
REALITATEA.NET
Un studiu realizat de arheologi canadieni arată că berea a fost unul dintre factorii care au stimulat dezvoltarea civilizaţiei umane în epoca de piatră.








Strategy & Technology PUBLYO
Marketing & Sales Q2M