Fii la curent cu cele mai importante ştiri ale zilei
REALITATEA.NET pe Facebook REALITATEA.NET pe Twitter REALITATEA.NET pe Pinterest REALITATEA.NET pe RSS REALITATEA.NET pe Newsletter REALITATEA.NET pe Youtube

Băuturile răcoritoare dulci contribuie la creşterea tensiunii arteriale

Persoanele care consumă zilnic o cantitate mai mare de 355 de mililitri de băuturi răcoritoare îndulcite cu zahăr se pot confrunta cu o creştere a tensiunii arteriale, potrivit unui studiu apărut în Hypertension şi publicat de bbc.co.uk.

Băuturile îndulcite cresc tensiune / FOTO: novo5.com
Băuturile îndulcite cresc tensiune / FOTO: novo5.com

Cercetătorii spun că tensiunea arterială creşte direct proporţional cu fiecare doză de băutură răcoritoare cu zahăr consumată zilnic.

Se pare că limita maximă zilnică este de 355 de mililitri de băutură îndulcită cu zahăr, atât în cazul sucurilor acidulate cât şi al celor fără acid, potrivit rezultatelor unui studiu - realizat de cercetători britanici şi americani - la care au participat 2.500 de voluntari, scrie Mediafax.

Mecanismul care provoacă creşterea tensiunii arteriale nu este încă unul clar, dar specialiştii cred că excesul de zahăr din sânge afectează activitatea vaselor sangvine şi nivelul de sare din organism.

Băuturile răcoritoare light nu par a pune astfel de probleme.

În patru ocazii separate, participanţii la studiu, cu vârste cuprinse între 40 şi 59 de ani, au fost rugaţi să scrie ce au mâncat în precedentele 24 de ore, să facă o analiză de urină şi să indice nivelul tensiunii arteriale.

Astfel, persoanele care beau zilnic mai mult de o doză de băutură răcoritoare îndulcită cu zahăr consumau cu circa 397 de calorii mai mult decât ceilalţi.

Pentru fiecare doză suplimentară de suc, valoarea sistolică a tensiunii sângelui creştea, în medie cu 1,6 mm coloană de mercur iar cea diastolică, cu 0,8 mm col Hg. Totodată legătura dintre băuturile îndulcite cu zahăr şi hipertensiune era mai puternic în cazul persoanelor care consumau şi multă sare.

La nivel general, persoanele care consumau multe băuturi îndulcite cu zahăr păreau a avea o dietă alimentară mai puţin sănătoasă şi o greutate peste medie, comparativ cu ceilalţi. Însă chiar şi după ce au fost luaţi în considerare factori precum greutatea şi înălţimea, nivelul tensiunii arteriale era tot ridicat.

Hipertensiunea arterială este un factor de risc cardiac. Astfel, persoanele cu o tensiune arterială de 135 mm col Hg cu 805 mm col Hg prezintă de două ori mai multe riscuri de a suferi un infarct sau accident cerebral faţă de o persoană cu o tensiune arterială de 115 mm col Hg cu 75 mm col Hg.

print
Upload fişiere:



Trimite
CELE MAI NOI ŞTIRI
CELE MAI CITITE ŞTIRI 3h 24h 7z 30z
REALITATEA LOCALA »
SC Realitatea Media SA se afla in procedura insolventei reglementata de Legea nr. 85/2006, in conformitate cu incheierea de sedinta din data de 07.09.2011, pronuntata de Tribunalul Bucuresti – Sectia a VII-a Comerciala in dosarul nr. 58935/3/2011.

CNA- Consiliul National al audiovizualului: Bd. Libertatii nr.14, sector 5, cod 050706, Bucuresti www.cna.ro