Băuturile dulci cresc riscul obezităţii şi diabetului
"Este ştiut de toată lumea faptul că băuturile nealcoolice ce conţin zahăr afectează sănătatea", a declarat doctorul Kelly Brownell, de la Universitatea Yale din New Haven, Connecticut.
După ce a analizat 88 de studii în privinţa băuturilor nealcoolice dulci şi felul în care ele afectează sănătatea, Brownell a ajuns la concluzia că recomandările privind ţinerea în frâu a consumului de băuturi de acest tip sunt puternic susţinute de probele ştiinţifice actuale.
În plus, rezultatele unui studiu, publicat în American Journal of Public Health, realizat prin monitorizarea a mai mult de 91.000 de femei, în decursul a opt ani, a arătat că femeile care au băut una sau mai multe băuturi carbogazoase pe zi, o cantitate mai mică decât media naţională în Statele Unite ale Americii, erau de două ori mai predispuse către diabet faţă de cele care consumă mai puţin de o apă minerală în decursul unei luni.
Când sucul obişnuit a fost înlocuit cu suc dietetic, riscul apariţiei diabetului nu a crescut, ci a rămas la fel de mare, "sugerând că riscul era specific băuturilor nealcoolice îndulcite cu zahăr", au notat autorii studiului. "Doar acest rezultat ridică suficiente semne de întrebare legate de consumul băuturilor nealcoolice, în special datorită creşterii fără precedent a diabetului de tip II în rândul copiilor", au semnalat cercetătorii.
Datele adunate de Brownell şi echipa sa au arătat şi că un consum ridicat de băuturi nealcoolice îndulcite cu zahăr este legat de un consum scăzut de lapte, calciu şi alţi nutrienţi esenţiali, fibre şi fructe, precum şi cu un consum ridicat de carbohidraţi. Mai mult, s-a observat o diferenţă mare între studiile finanţate de industria de profil şi cele independente în privinţa consumului de băuturi nealcoolice şi efectele lor asupra sănătăţii. Brownell a semnalat că în studiile finanţate de industria de profil, rezultatele sunt favorabile producătorilor.
"Marea problemă aici, între interesul particular şi ştiinţă în general este cum poţi să nu ai o imagine distorsionată a realităţii, dacă studiile finanţate de producători sunt considerate ca fiind ştiinţifice - şi de obicei nu sunt - mai ales când sunt folosite în campanii de publicitate, de lobby sau în comunicatele de presă", a spus Brownell. "Când vine vorba de consumul băuturilor nealcoolice în rândul tinerilor din Statele Unite ale Americii, deciziile luate de părinţi sunt una, dar campaniile de marketing în rândul tinerilor sunt altceva", a adăugat cercetătorul.
Brownell a susţinut ideea interzicerii vânzărilor de băuturi nealcoolice ce conţin zahăr în şcoli. El a argumentat că şcolile ar trebui să fie un spaţiu necomercial şi că băuturile care dăunează sănătăţii ar trebui să fie interzise.
Foto: Reuters
Daca ti-a placut articolul, urmareste REALITATEA.NET pe FACEBOOK!

Lovitură pentru furnizorii de gaz: Statul poate fixa preţurile şi după liberalizare
1 EUR= 4.3533 RON 





Automobilul cu soba cu lemne exista si circulă
Jurnal Realitatea Tv Cluj 16.02.2012 ora 20.15
Surprins în timp ce se uita în decolteul...
Clujul in Realitate 16.02.2012
Pasari moarte au fost gasite la Constanta
Pasari moarte la Constanta








Feedback

