Autorii studiului au constatat cu această ocazie că uleiul de măsline - bogat în acizi graşi mononesaturaţi (omega 9) şi folosit pe scară largă în bucătăria mediteraneană -, ca şi alte uleiuri vegetale şi carnea grasă de peşte conţin anumite grăsimi nesaturate care determină o scădere a riscului de declanşare a maladiilor mintale, potrivit Mediafax.
La acest studiu au participat peste 12.000 de voluntari, ale căror regimuri alimentare şi stiluri de viaţă au fost atent monitorizate timp de şase ani. La începutul studiului, niciunul dintre voluntari nu suferea de depresie. La sfârşitul studiului, 657 dintre ei au prezentat simptome depresive.
Cercetătorii spanioli au constatat că voluntarii care au consumat acizi graşi trans şi grăsimi saturate prezintă un risc de depresie cu 48% mai mare în comparaţie cu voluntarii care nu consumau alimente ce conţin acele tipuri de grăsimi.
Un alt studiu, publicat în American Journal of Psychiatry în ianuarie 2010, care a analizat sănătatea mintală şi regimul alimentar urmat de 1.046 de femei, atent monitorizate timp de peste 10 ani, a reliefat faptul că acele voluntare care urmau un regim de tip occidental - bogat în hamburgeri, pâine albă, pizza, chipsuri şi alimente bogate în zahăr - prezentau un risc de depresie mai mare cu 50%.
Cercetătorii spanioli au precizat că incidenţa depresiei a crescut în ultimii ani pe mapamond, această maladie afectând în zilele noastre peste 150 de milioane de persoane.








Strategy & Technology PUBLYO
Marketing & Sales Q2M