Alăptatul la sân rămâne singura opţiune valabilă pentru mamele infectate cu virusul HIV care trăiesc în ţările în curs de dezvoltare, deoarece este singura metodă de întărire a sistemului imunitar în ciuda riscurilor de transmitere a virusului către copii, potrivit unui studiu citat de Reuters.

Mamele infectate cu virusul HIV/SIDA erau sfătuite până acum să îşi hrănească copiii cu lapte praf pentru a limita transmiterea virusului către bebeluşi, dar aceast lucru a creat probleme majore în ţările în care nu există apă potabilă.

Dr. Hoosen Coovadia, pediatru la University of KwaZulu-Natal, din Africa de Sud, a declarat, în cadrul unei conferinţe, că instruind mamale infectate din naţiunile în curs de dezvoltare să-şi hrănească bebeluşii la sân, rezultă aproximativ 300.000 de copii infectaţi cu HIV/SIDA, dar alţi 1,5 milioane sunt salvaţi de la moartea cauzată de alte boli.

"Laptele matern este abundent în substanţe care cresc rezistenţa imunitară", a spus medicul. "Alăptatul la sân ar trebui să fie promovat în ciuda riscurilor de a infecta copilul cu HIV", a susţinut cercetătoarea.

Femeile infectate cu HIV/SIDA riscă să transmită virusul către copiii lor în timpul sarcinii, naşterii şi în timpul alăptării. Fără protecţie, de la 20 la 45% dintre copiii ar contacta virusul care produce SIDA de la mamele lor, potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS).

"Este o dilemă în cazul femeilor care au virusul HIV", a spus Peggy Henderson, cercetător la OMS, departamentul pentru copii şi adolescenţi, citând studii care demonstrează că riscul de deces este de şase ori mai mare la copiii hrăniţi cu lapte praf, faţă de copiii hrăniţi excusiv la sân.