Programul încărcat de peste zi, stresul cotidian şi procesarea industrializată a alimentelor sunt principalii factori care ne-au forţat să ne schimbăm obiceiurile alimentare. Aceasta este concluzia unui raport al Institutului de Nutriţie din SUA, informează The Huffington Post, informează gandul.info.
Raportul mai arată un alt obicei deloc sănătos mai ales în rândul copiilor: unul din cinci mic dejunuri este luat la un restaurant de tip fast-food. Dacă în trecut masa în familie era o tradiţie, în prezent doar trei astfel de evenimente se petrec săptămânal. Specialiştii în psihologia copiilor susţin că masa în familie este importantă pentru buna dezvoltare a celor mici, deoarece studiile de specialitate au arătat că, în caz contrar, odată ajunşi la vârsta adolescenţei, 42% dintre tineri sunt tentaţi să bea alcool, în timp ce 50% se apucă de fumat.
"Astăzi avem o mare diversitate de alimente, dar în realitate hrana noastră este monotonă şi provine din câteva cereale, cartofi prelucraţi în fel şi chip, câteva sortimente de carne - în special cea grasă, ouă obţinute de la păsări crescute în condiţii industrializate, grăsimi artificiale şi uleiuri suprarafinate", precizează prof. dr. Gheorghe Menciniciopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare.
Potrivit unui studiu, doar 43% dintre conaţionali iau micul dejun zilnic. Conştiincioase în privinţa primei mese a zilei sunt doar persoanele de peste 55 de ani. În plus, 25% dintre români iau micul o dată pe săptămână sau chiar mai rar. Aceştia sunt în special tineri cu vârste cuprinse între 19 şi 24 de ani.








Strategy & Technology PUBLYO
Marketing & Sales Q2M