Pentru a reduce riscurile unui atac sau a unei crize cardiace consumaţi soia. Recomandarea - după cum relevă un studiu realizat în Japonia pe durata a 13 ani - este valabilă doar pentru femei.

Riscurile unui atac sau a unei crize cardiace sunt de trei, chiar de patru ori mai scăzute la femeile care consumă soia sau produse derivate din această plantă. Substanţele conţinute de soia, printre care şi vitamina E sunt şi mai active la femeile aflate la menopauză, ele fiind cele mai protejate în faţa problemelor cardiace.

La studiu au participat peste 40.000 de japonezi de ambele sexe cu vârste între 40 şi 59 de ani. Cercetările au indicat însă că soia nu are din păcate efecte similiare şi asupra subiecţilor de sex masculin. Studiul a fost publicat la sfârşitul lunii trecute de revista americană Circulation.